Iranian Agriculture News Agency

جهانساز در گفتگو با ایانا خبر داد:

راه اندازی سامانه صدور دفترچه الکترونیکی چایکاران

رییس سازمان چای کشور از راه اندازی سامانه صدور دفترچه الکترونیکی چایکاران خبر داد.

راه اندازی سامانه صدور دفترچه الکترونیکی چایکاران

حبیب جهانساز رییس سازمان چای کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به راه اندازی سامانه صدور دفترچه الکترونیکی چایکاران، گفت: سالیانه حدود 42 هزار دفترچه چایکاری صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های توسعه دولت الکترونیک در دولت دوازدهم و لزوم خدمت‌رسانی الکترونیکی به چایکاران، کارخانجات و شیوع بیماری کووید -19،  اقدام به راه‌اندازی «سامانه صدور الکترونیکی دفترچه چایکاری» کرده‌ایم تا در شرایط همه‌گیری این بیماری و اهمیت سلامت همگانی، نیازی به مراجعه حضوری جهت دریافت خدمات مورد نیاز توسط چایکاران نباشد.

وی با اشاره به وجود مشکلات در صدور دفترچه چایکاران، خاطرنشان کرد: هزینه صدور، مشکلات توزیع  و نگارش دستی مشخصات افراد در دفترچه از دیگر دلایل راه اندزی سامانه صدور دفترچه الکترونیکی چایکاران بوده است.

رئیس سازمان چای کشور با تاکید بر اینکه این سامانه  از 10دی ماه سال جاری برای تمامی چایکاران دارای دفترچه چایکاری در سال جاری و یا سال های گذشته قابل استفاده است، یادآور شد: چایکاران می‌توانند با شماره ملی خود به «سامانه چایکاران» به آدرس «automation.irantea.org» مراجعه کنند.

جهانساز  با بیان اینکه تمامی اطلاعات مختلف چایکاران در این سامانه بارگزاری شده است، تصریح کرد: به دنبال گستردگی بیشتر سامانه و ارائه خدمات غیرحضوری آن هستیم.

وی ادامه داد: در این سامانه مشخصات فردی، اطلاعات تماس، بانکی و باغی چایکار  نمایش داده می‌شود، بعد از انتخاب گزینه «تأیید اطلاعات» توسط چایکار، بلافاصله دفترچه صادر و قابل مشاهده است؛ در صورت لزوم چایکار می‌تواند اطلاعات اصلی خود مانند شماره همراه، مساحت و شماره حساب بانکی را ویرایش کند که پس از بررسی کارشناسان اداره و تأیید اطلاعات، دفترچه خود را دریافت می‌کند.

رئیس سازمان چای کشور یادآور شد: چایکارانی که برای اولین بار صاحب باغ چای شده یا تاکنون به هر دلیلی دفترچه چایکاری با شماره ملی خود در شهرستان مربوطه نداشته‌اند، می‌تواند از طریق سامانه صدور به آدرس « sodoor.irantea.org  » اقدام به ثبت نام دفترچه چایکاری کنند.

جهانساز در پایان گفت: در آینده‌ای نزدیک کارت کشاورزی جایگزین دفترچه الکترونیکی چایکاران خواهد شد تا افراد بتوانند از طریق کارت کشاورزی تسهیلات دریافت کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید