Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایر کشور خبر داد:

تخصیص 7هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور تنوع بخشی در تولیدات عشایر

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: تنوع بخشی به تولیدات و اشتغال عشایر یکی از سیاست های محوری سازمان امور عشایر است که در همین راستا 7000 میلیارد ریال پروژه از محل صندوق توسعه ملی و تسهیلات ماده 10 و 12 و همچنین بند ب ماده 52 تعریف شده که تحول عظیمی را در اقتصاد عشایر و در ایجاد تنوع اشتغال عشایر در بر خواهد داشت.

تخصیص 7هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور تنوع بخشی در تولیدات عشایر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شاهپور علایی مقدم رئیس سازمان امور عشایر کشور در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات حفرچاه آب شرب سایت اسکان دره گنجشکی منطقه عشایری نوجین شهرستان فراشبند، با بیان اینکه در راستای حمایت از زنجیره گوشت قرمز در استان فارس در مرحله اول مبلغ 550 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به عشایر فارس تعلق گرفته، افزود: در سال گذشته اداره کل امور عشایر فارس در رابطه با جذب تسهیلات زنجیره گوشت قرمز در سطح کشور پیشتاز بوده است، که با توجه به ارزیابی های انجام شده و کارهای بالقوه که در شهرستان فراشبند در خصوص طرح زنجیره گوشت قرمز شده است و با توجه به درخواست نماینده و فرماندار شهرستان فراشبند مبلغ یک صد میلیارد ریال در سال 99 تسهیلات ارزان قیمت به عشایر این منطقه اختصاص داده شد.

 وی با اشاره به توسعه های انرژی های نو از جمله پکیج های خورشیدی که مورد تقاضای عشایر بود، ابراز کرد: از حدود سیزده هزار و 500 خانوار عشایری  در کشور از پکیج خورشیدی بهره مند می شوند 1800 پکیج خورشیدی به عشایر فارس تعلق گرفته است که از این تعداد مقدار 25 درصد به عشایر شهرستان های فراشبند، قیرو کارزین و فیروزآباد اختصاص یافت.

او می گوید: با توجه به تقاضای عشایر تعداد 200 پکیج خورشیدی مجددا از طریق وزارت نیرو درخواست شده است تا در صورت موافقت به عشایر استان فارس اختصاص داده شود.

علایی مقدم در خصوص اعتبارات ارزش افزوده اظهار کرد: مبلغ 1600 میلیارد ریال ارزش افزوده در کل کشور به عشایر تخصیص داده شده که مبلغ 33 میلیارد ریال ارزش افزوده توسط فرمانداری شهرستان فراشبند به عشایرکوچنده این منطقه اختصاص داده  شده است .

 رئیس سازمان امور عشایر کشور افزود: ظرفیت قانون  در برنامه ششم  را ما به نفع عشایرایجاد کرده ایم که امروز شاهد اجرای پروژه های قابل قبول در بحث زیر ساخت ها و ارتقاء شاخص های برخورداری جامعه عشایری در این شهرستان بوده ایم که یکی از این پروژه ها تامین آب شرب پایدار سالم و بهداشتی سایت اسکان دره گنجشکی شهرستان فراشبند است.

اسکان عشایر کاملا اختیاری است

در این آیین مدیر کل امور عشایر استان فارس اظهار کرد: اسکان عشایر کاملا اختیاری است با توجه به درخواست های مکرر عشایر مجوزهای لازم به منظور سایت اسکان در مراتع عرفی عشایر از دستگاه های متولی اخذ شده است.

روح اله بهرامی تصریح کرد: اعتبار این طرح از محل بند ه تبصره 4 به مبلغ هشت میلیارد ریال به منظور حفر چاه عمیق آهکی به عمق 200 متر تامین شده است.

مدیر کل امور عشایر استان فارس اظهار کرد:  با اجرای این طرح  حدود 200 خانوار عشایری از طایفه صفی خانی تیره کرملو از نعمت آب پایدار سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.  

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید