Iranian Agriculture News Agency

"خاوازی" در بازدید از سه واحد تولیدی در آذربایجان غربی خبر داد:

راه اندازی بزرگترین واحد سورتینگ سیب کشور در ارومیه

وزیر جهاد کشاورزی از راه اندازی بزرگترین واحد بسته بندی و سورتینگ سیب کشور با سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری در ارومیه خبر داد.

راه اندازی بزرگترین واحد سورتینگ سیب کشور در ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، کاظم خاوازی در جریان بازدید از سه واحد تولیدی و کشاورزی آذربایجان غربی، با بیان اینکه تسهیل و روان سازی صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیب از مهمترین مطالبات بخش کشاورزی استان است، اظهار کرد: از روز گذشته با سفر به استان تمامی زمینه‌های تسهیل روند صادرات سیب در حال بررسی است و تصمیمات و راهکارهای خوبی در این خصوص اتخاذ شد که بزودی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه موانع صادراتی سیب با هماهنگی ساده با وزارت صمت قابل رفع است، ادامه داد: دوشنبه شب نشست خوبی با صادرکنندگان و تجار و مسئولان استان در زمینه صادرات سیب برگزار شد و قرار است در کنار هماهنگی بین دستگاهی با وزارت صمت سیاست‌های تشویقی مناسبی برای سرمایه‌گذاران در این حوزه اعمال شود.

خاوازی از راه اندازی بزرگترین واحد سورتینگ و بسته‌بندی سیب کشور در ارومیه خبر داد و اظهار کرد: این واحد با سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری توسط یک سرمایه‌گذار خارجی در حال راه اندازی است و با ورود دستگاه بروز و مجهز سورتینگ تحول خوبی در بخش بسته‌بندی صادرات سیب کشور خواهیم داشت.

وزیر جهادکشاورزی توجه به صنایع تبدیلی، بسته‌بندی روز، به همراه اعمال سیاست‌های تشویقی در کنار حل مشکل تعهد ارزی را مهمترین راهکارهای این وزارتخانه برای حل مشکل صادرات سیب عنوان کرد و افزود: من نگران صادرات سیب در سال جاری نیستم چرا که مشکلات این بخش بسیار جزیی بوده و با یک هماهنگی ساده تمام این مشکلات قابل حل است.

خاوازی با اشاره به ایجاد باراندازهای بهداشتی در بخش کشاورزی، اضافه کرد: در بخش باراندازی‌های بهداشتی، اقدامات خوبی در کشور آغاز شده و در این استان نیز تاکنون 90 بارانداز بهداشتی راه اندازی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی شیوع ویروس کرونا را یکی از مهمترین دلایل کاهش صادرات محصولات کشاورزی دانست و گفت: بیماری کرونا در حال حاضر 10 تا 15 درصد از تجارت جهانی را کاهش داده که کشورما نیز از این قاعده مستثنی نیست اما بزودی با از بین رفتن این بیماری رونق اقتصادی را در دنیا و کشور شاهد خواهیم بود.

خاوازی با اشاره به فعالیت موسسه دانش بنیان کشت بافت رویشی در ارومیه تأکید کرد: حضور کارشناسان نخبه و علمی ارزشمند کشور در این موسسه، زمینه ساز تحول علمی در بخش کشاورزی منطقه و حتی کشور است، بنابراین با اقدامات علمی و نوین در بخش می‌توان در بخش صادرات کیفی محصولات، شاهد رشد قابل توجهی بود.

وی با اشاره به کاشت بلوبری در موسسه دانش بنیان کشت بافت رویشی در ارومیه گفت: کشت این گیاه ضمن ارزآوری خوب برای کشور درمصرف داخلی نیز می‌تواند منبع خوبی برای افزایش درآمد بخش کشاورزی باشد.

امروز وزیرجهاد کشاورزی آذربایجان غربی به همراه استاندار و جمعی از مسئولان آذربایجان غربی از سه واحد تولیدی و کشاورزی آذربایجان غربی بازدید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید