Iranian Agriculture News Agency

توزیع بالغ بر ۲۸ هزار تن نهاده دامی در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توزیع ۲۸ هزار و ۷۲۱ تن نهاده دامی با نرخ دولتی در ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

توزیع بالغ بر ۲۸ هزار تن نهاده دامی در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی تصریح کرد: این نهاده ها شامل ده هزار و ۶۸۳ تن جو، ۱۱ هزار و ۴۳۴ تن ذرت، پنج هزار و ۳۹۳ تن سویا، ۱۲ هزار و ۲۰۲ تن سبوس بود که زیر نظر اتحادیه دامداران شهرستان و اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان بین دامدارانی که  هویت گذاری را انجام داده اند توزیع شده است.

به گفته وی، این اقدام با هدف تنظیم بازار این نهاده ها، افزایش تولید گوشت قرمز و و افزایش درآمد خانوار‌های  روستایی، حمایت از تولیدکنندگان و تامین امنیت غذایی صورت گرفته است.

رحیمی با بیان اینکه تاکنون اختصاص نهاده ها بر مبنای کارت شیر صورت می گرفت، ابراز کرد: از این پس علاوه بر کارت شیر هویت گذاری و پلاک کوبی دام نیز در توزیع نهاده ها لحاظ خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: توزیع نهاده ها در گاوداری های صنعتی شیری به صورت خام و به صورت روزانه  به میزان مشخصی از ذرت سویا و جو اختصاص می یابد که دامداران پس از هویت گذاری در سامانه بازارگاه می توانند میزان نهاده ها مورد نیاز خود را خرید و پس از تبدیل به خوراک استفاده دام قرار دهند.

رحیمی اظهار کرد: خوراک سایر دام ها از جمله گاو شیری سنتی، گوسفند داشتی و ... بر اساس هویت گذاری و سهمیه تخصیصی و به صورت آماده تحویل داده می‌شود.

در شهرستان مرودشت افزون بر  538 هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد و این شهرستان از قطب‌های مهم تولید شیر و گوشت در استان فارس است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید