Iranian Agriculture News Agency

افزایش 30 درصدی تولید محصولات کشاورزی در شهرستان کیار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار گفت: با تدوین برنامه تا پایان 1400 سند افزایش تولیدات بین۲۰ تا ۳۰ درصد در قالب برنامه های عملیاتی مشخص و قابل اجرا طراحی و در حال پیگیری است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات و تسهیلات لازم این مهم اتفاق بیفتد.

افزایش 30 درصدی تولید محصولات کشاورزی در شهرستان کیار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، جلسه شورای مدیران کل و مدیران شهرستان کیار با حضور نماینده محترم مجلس اقای حمزه وفرماندار و امام جمعه و جمعی از مدیران کل استانی و شهرستانی در محل سالن جلسات فرمانداری به ریاست فرماندار برگزار شد.

در این جلسه در بخش کشاورزی مسایل مهمی از جمله رفع تداخلات شهرستان،وضعیت و برنامه ابیاری نوین، مجتمع های گلخانه‌ای ودامپروری، تسهیلات و اعتبارات تخصیصی به شهرستان در بخش‌های مختلف، ساماندهی مزارع شیلات  و بحث نهاده‌ها خاصا کود شیمیایی مطرح شد.

گزارشات بخش کشاورزی در حوزه استان و شهرستان توسط حسین بهرامی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان و سعید داودی نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و دکتر دلشاد  جهانبخشی مدیر شهرک های کشاورزی استان در مورد اهداف و برنامه های شرکت شهرک های کشاورزی و همچنین گزارشی از ستاد رفع موانع تولید و برنامه های این ستاد ارائه شد.

در ادامه  مهندس اسماعیل صالحی مدیر کل محترم منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حوزه منابع طبیعی و برنامه های در دست اقدام در این شهرستان گزارشات لازم را داده و به پرسش ها و مطالبات مطرح شده پاسخ داده‌اند.

با توجه به عملکرد بخش کشاورزی در حوزه استان و شهرستان خوشبختانه عملکرد مجموعه جهاد کشاورزی در بخش های مختلف کشاورزی و دامپروری و ابزیان و منابع طبیعی در حوزه این اداره کل قابل دفاع و مورد رضایتمندی مطرح گردیده اما متناسب با استعداد و ظرفیت های شهرستان و اهمیت این بخش ها در بحث اشتغال و بهره وری اقتصادی پایدار روستایی و کشاورزی همچنان این بخش ها مورد توجه و انتظارات مسئولین سیاسی و مجلس بوده که با سیاست های جدید وزارتخانه و ریاست سازمان در قالب یک سند چشم اندازه توسعه پایدار کوتاه مدت میتوان به رشد کمی و کیفی فیزیکی و اقتصادی برنامه های مورد انتظار در تحول سازی اشتغال،اقتصاد و تغییر مثبت در شاخص بیکاری این شهرستان اقدام کرد.

 در بخش کشاورزی شهرستان کیار طی یک برنامه مدون در دستور کار از چند سال گذشته تا بحال روند صعودی در میزان تولیدات کل بخش کشاورزی و دامپروری و ابزیان صورت گرفته و رتبه تولیدات شهرستان ارتقا و ارزش ریالی این تولیدات در حد قابل توجه رشد مثبتی را داشته است.

در ادامه این برنامه تا پایان ۱۴۰۰ هم سند افزایش تولیدات بین۲۰ تا ۳۰ درصد در قالب برنامه های عملیاتی مشخص و قابل اجرا طراحی و در حال پیگیری است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات و تسهیلات لازم این مهم اتفاق بیفتد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید