Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با امام جمعه ارومیه:

قانون خرید تضمینی اقدام موثری در حمایت از کشاورزان است

وزیر جهاد کشاورزی، قانون خرید تضمینی را اقدامی موثر در حمایت از کشاورزان برشمرد.

قانون خرید تضمینی اقدام موثری در حمایت از کشاورزان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در سفر به این استان و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت: طرحی آماده شده که در صورت حمایت توانایی داریم ۴ میلیون تن از نهاده‌های دامی را در داخل کشور تهیه کنیم.

وی آذربایجان غربی را استانی منحصربفرد در ظرفیت‌های آب و خاک دانست و گفت: رویکرد جدید وزارت جهاد کشاورزی سفر دسته جمعی مدیران ارشد به استان‌ها برای بررسی و حل مسائل است.

خاوازی اظهار کرد: آذربایجان غربی نیز به جهت نقش‌آفرینی جدی در سیاست‌های تامین امنیت غذایی نخستین مقصد سفرهای استانی به شیوه جدید است.

لزوم توجه به بازاریابی مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی دوشنبه شب در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان در زمینه تولید سیب و انگور سهم قابل توجهی دارد، افزود: متاسفانه با وجود تولید و کیفیت بالای این محصولات در زمینه صادرات مشکل داریم که بخشی از این مشکل به عدم بازاریابی مناسب برمی‌گردد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در بخش دانشگاهی عنوان کرد: در استان به خصوص مرکز استان ارومیه اساتید و کارشناسان دانشگاهی خوبی در بخش کشاورزی داریم که متاسفانه از این ظرفیت بهره کافی برده نمی شود ارتباط تنگاتنگ بخش اجرایی و دانشگاهی منجر به ایده های علمی و عملی خوبی می‌شود.

تولید بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی هم در این دیدار با اشاره به جایگاه کشاورزی در توسعه استان گفت: نقش آفرینی کشاورزی در اشتغال و ارزآوری می طلبد تا نگاه ویژه تری نسبت به آن در بعد حمایتی صورت گیرد.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به سهم ۳۵ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال و تولید سالانه بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات باعث شده تا آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور مطرح شود.

وی ادامه داد: تسهیل در صادرات سیب یکی از سیاستهای جدی دولت محسوب می شود و در این راستا پیگیری‌های استانی و ملی صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی با حمایت از راهکار تهاتر سیب با میوه‌های گرمسیری برای افزایش صادرات سیب افزود: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر واردات موز منوط به صادرات سیب، استان نیز این موضوع را روشی موثر برای رونق صادرات می‌داند.

شهریاری تصریح کرد: کشاورزان استان در تامین نیازهای غذایی کشور سهم مهمی دارند و سفر وزیر جهاد کشاورزی و همه معاونان این وزارتخانه که در نوع خود کم نظیر است می تواند دستاوردهای خوبی برای رونق این بخش به همراه داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید