Iranian Agriculture News Agency

تلف شدن 115 رأس گوسفند در نی‌ریز

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نی ریز از تلف شدن 115 رأس گوسفند بر اثر بیماری «لپتوسپیروز» در این شهرستان خبر داد و گفت:پس از اعلام گزارش موضوع مبنی بر تلف شدن این دام ها در یک دامداری واقع در روستای عباس‌آباد دوم بخش مرکزی شهرستان نی ریز ، بلافاصله اکیپ دامپزشکی شهرستان و کارشناس اداره کل به محل اعزام شده و به بررسی میدانی و نمونه‌برداری از اجزاء داخلی دام های تلف شده و ارسال به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی فارس اقدام کردند.

تلف شدن 115 رأس گوسفند در نی‌ریز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمیدرضا ممتازیان تصریح کرد: لاشه دام ها با رعایت مسائل بهداشتی دفن و معدوم سازی شدند و توصیه های لازم نیز به دامداران به منظور ضد عفونی کردن کامل محل نگهداری دام و محیط پیرامون ارائه شد.

وی با اشاره به برداشت نمونه و ارسال به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان به منظور تعیین علت دقیق حادثه، ابراز کرد: برابر اعلام نظر نهایی کارشناسان آزمایشگاه مرکزی و با توجه به نتیجه آزمایشات علت تلف شدن دام ها، بیماری لپتوسپیروز بوده است.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نی ریز افزود: بیماری لپتوسپیروز یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که بر اثر تماس مستقیم و یا غیرمستقیم انسان یا دام با آب، خاک، جوندگان یا غذای آلوده شده حیوانات مبتلا منتقل می‌شود.

ممتازیان با بیان اینکه تب بالا و بی اشتهایی، کم خونی و زردی از علائم بیماری لپتوسپیروز است، اظهار کرد: موضوع به مرکز بهداشت شهرستان به منظور پایش بیماری در جمعیت انسانی اعلام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید