Iranian Agriculture News Agency

«سرافرازی» در سفر به آذربایجان غربی مطرح کرد:

سفر وزیر جهاد کشاورزی، زمینه‌ساز رونق اقتصادی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی، سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان آذربایجان غربی را زمینه‌ساز رونق اقتصادی و پایداری تولید در بخش کشاورزی استان عنوان کرد.

سفر وزیر جهاد کشاورزی، زمینه‌ساز رونق اقتصادی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علیمراد سرافرازی رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه این استان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی به شمار می رود ، به طوری که نزدیک به شش درصد محصولات کشاورزی کشور در آذربایجان غربی  تولید می‌شود، اظهار کرد: این استان در تولید سیب، عسل، چغندرقند و از نظر تعداد جمعیت گاومیش رتبه اول کشوری و در تولید سایر محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی نیز رتبه‌های دوم تا هشتم کشوری را به خود اختصاص داده است.

سرافرازی اظهار کرد: در ساعات اولیه بامداد امروز، 9 معاون وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود به استان ضمن سفر به  کلیه شهرستان‌های استان و دیدار با نمایندگان و فرمانداران و کشاورزان پیشرو، مسائل و مشکلات موجود در بخش کشاورزی هر شهرستان را بررسی و جهت جمع بندی نهایی و ارائه گزارش به وزیر جهاد کشاورزی اقدام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: وزیر جهاد کشاورزی نیز بعد از ظهر امروز 15 دی ماه، در آغاز سفری ۲ روزه، با هدف بررسی وضعیت بخش  کشاورزی این استان و بازدید از چند واحد تولیدی اعم از واحد سورت و بسته بندی  و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش این استان و افتتاح 131 طرح عمرانی ، تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی وارد این استان می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی افزود: مسئولان و بسیاری از فعالان این بخش، از مدت‌ها پیش برای حل مشکلات خود و ترسیم چشم انداز پیش‌رو، در انتظار تحقق این سفر بودند تا نماینده عالی دولت در حوزه کشاورزی از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گیرد و راهکارهای لازم را ارائه کند.

این مسئول ادامه داد: در جریان سفر دو روزه کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به آذربایجان غربی، همزمان 131 پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 445 میلیارد ریال در سراسر استان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد و از 18 رقم دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی رونمایی می‌شود.

سرافرازی تصریح کرد: این طرح‌ها 123 طرح در بخش آب و خاک، 4 طرح در زیربخش صنایع تبدیلی و غذایی، 18 طرح تحقیقاتی، 3 طرح در زیربخش تولیدات گیاهی و همچنین یک طرح شیلاتی را شامل می شود که با بهره ‌برداری از طرح‌های یاد شده برای 494 نفر در سراسر استان به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

لازم به ذکر است، شرکت  معاونین در جلسه کارگروه زنجیره سیب استان، کارگروه زیر بنایی، کارگروه رونق تولید و تشکل‌ها،  شرکت در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه  برای  ارائه گزارش سفر دو روزه از اهم  برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به استان خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید