Iranian Agriculture News Agency

اشتغال۸۰۰ نفری با تولید محصولات گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی

رییس سازمان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ نفر به‌طور مستقیم در گلخانه‌های خراسان‌جنوبی مشغول به کار هستند، گفت: ۴۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای در داخل استان مصرف و مابقی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

اشتغال۸۰۰ نفری با تولید محصولات گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی توسعه محصولات گلخانه‌ای را یکی از راه‌های مهم توسعه بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی در راستای طرح نهضت گلخانه‌ای در استان انجام شده است.

وی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه‌ای را یکی دیگر از کارهای در دست اقدام ذکر کرد و گفت: اگر افزایش تولید داشته باشیم به‌طور حتم بازار و فروش و صادرات نیز بهتر خواهد شد.

طی ۹ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن محصول گلخانه‌ای در استان خراسان‌جنوبی تولید شده است

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از تولید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن محصول گلخانه‌ای طی ۹ ماهه امسال خبر داد و عنوان کرد: این تعداد محصول در ۷۷ هکتار اراضی گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی تولید شده است.

قوسی ارزش ریالی این تولیدات را ۵۷۵ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: بیشترین تولیدات گلخانه‌ای در شهرستان‌های قاین، خوسف و فردوس تولید شده است.

۴۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای در داخل استان مصرف و مابقی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد تولیدات در داخل استان مصرف و مابقی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود، تبیین کرد: بخشی از گوجه‌فرنگی تولید شده در استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های خراسان‌جنوبی خیار، گوجه‌فرنگی و فلفل است و همچنین گل رز، آلوئه‌ورا و نشاء گیاهان از دیگر تولیدات گلخانه‌های استان است.

قوسی با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۰۰ نفر به‌طور مستقیم در گلخانه‌های خراسان‌جنوبی مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: کاهش مصرف آب یکی از فاکتورهای مهم برای تولیدات گلخانه‌ای است از این رو در تلاشیم این شاخص را با ارتقای سطح فناوری در گلخانه‌های استان افزایش دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید