Iranian Agriculture News Agency

ایراندوست:

روزانه ۱۸۰ تن تخم مرغ مازارد بر نیاز در اصفهان تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سه روز است که قیمت مصوب تخم مرغ اعلام شده و قیمت این محصول در مرغداری ۱۴ هزار تومان و در مغازه ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان مصوب شده است.

روزانه ۱۸۰ تن تخم مرغ مازارد بر نیاز در اصفهان تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حسین ایراندوست که معتقد است در استان اصفهان با کمبود تخم مرغ مواجه نیستیم، اظهار کرد : در حال حاضر ۸.۵ میلیون مرغ تخم گذار در مرغداری‌های استان اصفهان وجود دارد که این تعداد مرغ حداقل روزانه ۳۵۰ هزار تن تخم مرغ تولید می‌کنند و این در حالی است که نیاز استان روزانه ۱۷۰ تن تخم مرغ است.

افزایش ناگهانی قیمت تخم مرغ باید بررسی شود

او که بر این باور است برای تامین تخم مرغ در استان اصفهان مشکلی وجود ندارد، اضافه می‌کند: اما باید بررسی شود که چرا افزایش ناگهانی قیمت این محصول را در بازار داشتیم.

ایراندوست با تاکید بر اینکه تامین نهاده‌های مرغ تخم گذار از اول مهر ماه به صورت کامل انجام شده است، ابراز می‌کند: مرغداران در این زمینه نمی‌توانند بهانه ای داشته باشند.

قاچاق تخم مرغ در پوشش جابجایی محصولات کشاورزی

او که خروج غیر رسمی و تجارت مسموم را از دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در اصفهان می‌داند، می‌افزاید: گزارش هایی داشته‌ایم که بر خروج تخم مرغ تولیدی از اصفهان در پوشش محصولات کشاورزی و دیگر محصولات روایت می‌کند و این در حالی است که در حال حاضر صادرات تخم مرغ در کشور ممنوع است.

ایراندوست توزیع تخم مرغ در سامانه «رهتاب» را از جمله اقدامات در دستور کار برای مدیریت بازار تخم مرغ اعلام می‌کند و می گوید: در این زمینه توزیع این محصول با قیمت مصوب انجام می‌شود و دلیل استفاده از کارت ملی نیز جلوگیری از احتکارهای خانگی است.

توزیع تخم مرغ در سامانه «رهتاب» از جمله اقدامات در دستور کار برای مدیریت بازار تخم مرغ است دراین زمینه توزیع این محصول با قیمت مصوب انجام می‌شود و دلیل استفاده از کارت ملی نیز جلوگیری از احتکارهای خانگی است

او می‌افزاید: مرغداران در چنین شرایطی که بازار عرضه و تقاضا را مناسب می‌بینند در راستای افزایش قیمت اقدام می‌کنند که مدیریت آن را به این روش در دستور کار داریم.

فروش تخم مرغ در سامانه «رهتاب»

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه هر کیلوگرم تخم مرغ در سامانه «رهتاب» با قیمت مصوب به فروش می ‌رسد، ادامه می‌دهد: این در حالی است که در بازار این قیمت تا ۲۱ هزار تومان هم افزایش یافته و به زودی این بازار را ساماندهی خواهیم کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید