Iranian Agriculture News Agency

با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان موانع توسعه بخش کشاورزی استان کرمان بررسی شد

با حضور استاندار کرمان، اعضای مجمع نمایندگان استان، تعدادی از اعضای کمسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری و روسای سازمانهای جهاد کشاورزی شمال و جنوب کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان موانع توسعه کشاورزی استان بررسی شد.

با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان موانع توسعه بخش کشاورزی استان کرمان بررسی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این جلسه گزارشی از وضیعت موجود را ارائه وعدم اجازه برای اجرای آب ‌شیرین‌کن‌ها را مانع توسعه کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای دانست.  

وی همچنین خواستار امکان انتقال آب از اراضی کم بازده به اراضی پربازده در یک حوزه شد و این اقدام را در توسعه فعالیت کشاورزی استان موثر دانست.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در این جلسه گفت: کشاورزی قراردادی و تامین مشوق‌های لازم برای صادرات، تامین منابع اعتباری برای خریدهای حمایتی، توافقی و تضمینی، تسریع در تکمیل و اجرای راه‌های ارتباطی هوایی و زمینی به به ویژه ریل، بازگشت قانون انتزاع ( بازار محصولات کشاورزی) به وزارت جهاد کشاورزی را در بازار فروش محصولات کشاورزی موثر دانست.

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، کشاورزی کنونی را غیربهره‌ور دانست و گفت: مصرف آب، کود و سم، نیروی انسانی و دیگر مسائل که اکنون در بخش کشاورزی هزینه می‌شود چند ده برابر ارزش محصول ایجاد شده است.

وی تاکید کرد که اول باید بهره‌وری کشاورزی را بالا برد و ادامه داد: برای کمک به محصول کشاورزی جنوب استان، ستاد تنظیم بازار نباید بدون مجوز بخش خصوصی و تولید، حق ممنوعیت صادرات داشته باشد.

طبیب‌زاده، ممنوعیت ورود کامیون‌های یخچال‌دار را از مشکلات موجود در حمل و نقل محصولات کشاورزی دانست و گفت: زیرساخت گمرکات کشور نیز برای کشاورزی فراهم نیست.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به بحث توجه به قنوات و لزوم توجه به صادرات پسته و خرما به صورت سازمان مستقل دارای بیشترین صاردات و ارزآورزی در کشور اشاره داشت.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای سالامی نیز ساماندهی قنات ها و مشکلات به وجود آمده در سیلاب‌ها را مورد تاکید قرار داد.

محمدرضا پورابراهیمی دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، تصمیم‌گیری برای ارز ترجیحی، مسیرهای تجاری و فعال شدن بخش کشاورزی در دیپلماسی خارجی و تعیین تکلیف زمین‌‌های کشاورزی خشک شده را لازم دانست.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید