Iranian Agriculture News Agency

بازدید وزیر صنعت ، معدن و تجارت از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در اولین برنامه کاری خود در روز دوم سفر به استان آذربایجان شرقی ، از گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز بازدید به عمل آورد.

 بازدید وزیر صنعت ، معدن و تجارت از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علیرضا رزم حسینی از خطوط تولید ، مونتاژ ساخت تراکتور و شرکت موتورسازان گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز بازدید به عمل آورد و با کارگران و مدیران گروه به گفتگو پرداخت .

وی در این بازدید ، از نزدیک در جریان روند تولید این مجتمع صنعتی قرار گرفت و گفت: توانایی منحصر به فرد گروه صنعتی تراکتورسازی از جمله تولید قطعات ریخته ، موتور و ساخت محصولاتی با تکنولوژی روز حاکی از نقش مهم تراکتورسازی در صنعت کشور می باشد و پیشرفتهای آن را قابل توجه و تمجید دانست .

وی در ادامه از پیشنهاد مدیرعامل شرکت تراکتورسازی در خصوص ورود به صنعت خودروسازی با توجه به مهیا بودن نیروی انسانی متخصص و امکانات استقبال نمود .

وزیر صمت در این دیدار دستور پیگیری پیشنهاد مسئولین این شرکت را درخصوص آزادسازی قیمت تراکتور با توجه به قیمت روز مواد اولیه از جمله فولاد و . . . مشابه خودروسازان به معاونین ذیربط وزارتخانه صادر نمود .

رزم حسینی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تامین مواد اولیه کارخانجات، یکی از مهمترین کارهایی که دولت اخیراً انجام داد و با توجه به مشکلاتی که در نتیجه تحریم‌ها ایجاد شده بود، روش واردات در مقابل صادرات انجام شد و صادرکنندگانی که تعهد ارزی داشتند از محل واردات کالاهای ضروری و مواد اولیه کارخانجات، تامین شدند و این امر کمک بسیاری به صنعتگران کرد.

وی با اشاره به افزایش صادرات طی ماه‌های اخیر، گفت: فکر می‌کنیم تا پایان سال هم صادرات ما افزایش پیدا کند و باتوجه به وجود فشارهای اقتصادی، ترازمان نسبتا بد نبوده و صادرات و واردات مواد اولیه کارخانجات خیلی خوب انجام شده است.

 رزم حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم که سال آینده، سال خوبی برای کشورمان باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید