Iranian Agriculture News Agency

نماینده شهرستانهای بم، فهرج، ریگان و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی:

تولید 200 هزار تن خرما در شرق استان کرمان

نماینده شهرستانهای بم، فهرج، ریگان و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: از 250 هزار هکتار نخلستان، 30 هزار هکتار آن در شهرستان‌های شرقی استان کرمان وجود دارد و از 1200هزار تن خرمای کشور، 200 هزار تن آن در این منطقه تولید می‌شود.

تولید 200 هزار تن خرما در شرق استان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، کارگروه کشاورزی شرق استان کرمان با حضور نایب رئیس اول و تعدادی از اعضاء کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مدیر کل منابع طبیعی، تعدادی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، فرماندار و امام جمعه شهرستان بم با دعوت نماینده مردم شهرستانهای بم، فهرج، ریگان و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی در شهرستان بم برگزار شد.

در ابتدا این جلسه غضنفرآبادی نماینده شهرستانهای بم، فهرج، ریگان و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: از 250 هزار هکتار نخلستان، 30 هزار هکتار آن در شهرستان‌های شرقی استان کرمان وجود دارد و از 1200هزار تن خرمای کشور، 200 هزار تن آن در این منطقه تولید می‌شود.

وی ازجمله مشکلات این شهرستان ها به آفت زنجره خرما، خشکیدگی خوشه خرما، صادرات و فروش خرما که گاها به دلیل محدودیت های صادراتی منجر به از دست رفتن بازار می شود و طوفانهای شهرستانهای ریگان، فهرج و نرماشیر اشاره کرد و افزود: متاسفانه کشاورزی در منطقه ما هنوز سنتی است.

وی افزود: از خرماهای با کیفیت پایین می توان در صنایع تبدیلی از آنها الکل، سرکه و ... و حتی غذای دام تولید کرد که فرصت لازم برای سرمایه گذاری در این خصوص وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید