Iranian Agriculture News Agency

پرداخت 835 میلیارد ریال تسهیلات تولید محصولات گلخانه ای در استان بوشهر

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از سال 96 تاکنون 835 میلیارد ریال تسهیلات برای تولید محصولات گلخانه در استان بوشهر پرداخت شده است.

پرداخت 835 میلیارد ریال تسهیلات تولید محصولات گلخانه ای در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا، عبدالحسین خلعتی مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، گفت: از سال 96 تاکنون، مبلغ 835 میلیارد ریال تسهیلات به 68 طرح احداث گلخانه و 2 طرح پرورش قارچ خوراکی پرداخت گردیده است که بهره برداری از آنها موجب افزایش 74 هکتاری کشت محصولات گلخانه ای و 280 تنی پرورش قارچ خوراکی و ایجاد 745 فرصت اشتغال مستقیم خواهد شد.

خلعتی اظهار کرد: این تسهیلات با نرخ های حمایتی از محل ردیف های مختلف اعتباری شامل اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، تسهیلات مشارکت روستایی در مناطق محروم و بند الف تبصره 18 با تلفیق منابع صندوق توسعه ملی کشور پرداخت شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط استان و محدودیت های منابع آب و خاک یکی از بهینه ترین الگوهای کشت و مدیریت تولید، کشت محصولات گلخانه ای است که مورد توصیه کارشناسان می باشد که با توجه به کمبود منابع آب، احداث گلخانه ها و توسعه کشت های متراکم تاثیر بسزایی در افزایش میزان تولید در واحد سطح و افزایش کارایی مصرف آب خواهد داشت. علاوه بر این کشت محصولات گلخانه ای افزایش بهره وری عوامل و نهاده های تولید شامل آب، خاک، کود و بذر و نیروی کار را در پی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید