Iranian Agriculture News Agency

عدم رعایت الگوی کشت عامل اُفت قیمت بادمجان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، عدم رعایت الگوی کشت را عامل اُفت قیمت در بادمجان عنوان کرد و گفت: میزان اُفت قیمت در این محصول با رعایت کشاورزان کمتر خواهد بود.

عدم رعایت الگوی کشت عامل اُفت قیمت بادمجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، خسرو عمرانی با بیان اینکه هزار هکتار از مزارع استان بوشهر به کشت بادمجان اختصاص یافته، اظهار داشت: بخش عمده سطح زیر کشت این محصول در شهرستان دشتستان است.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاظر میانگین تولید بادمجان در استان 35 تن در هکتار است و پیش بینی می شود کل تولید این محصول نیز 35 هزار تن باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تولید این محصول تا پایان آذر ماه سالجاری 23 هزار تن بوده و قیمت فروش در مزرعه بین 800 تا 1400 تومان است.

وی افزود: هزینه تولید در هر هکتار 32 میلیون تومان و قیمت تمام شده به ازای هرکیلو از این محصول 915 تومان است.

عمرانی به کاهش قیمت بادمجان در سالجاری اشاره کرد و افزود: میانگین قیمت فروش بادمجان کمی بیشتر از هزینه تولید است و در حال حاظر قیمت این محصول اُفت کرده است.

وی عمده ترین دلایل افت قیمت بادمجان را برشمرد و عنوان کرد: افزایش هزینه تولید، کاهش مصرف، کاهش میزان صادرات، پیک تولید بالا ، شرایط خاص اقتصادی و الگوی کشت باعث کاهش قیمت این محصول در استان و سطح کشور شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: میزان اُفت قیمت در این محصول با رعایت کشاورزان در الگوی کشت کمتر خواهد بود.

عمرانی در ادامه یادآور شد: پیش بینی می شود طی 15 روز آینده، بروز سرما در استان بوشهر و دیگر استان های سایر مناطق کشور باعث کاهش تولید این محصول شده و قیمت ها نیز کمی افزایش می یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر درخصوص صادرات محصولات کشاورزی  گفت: پایداری صادرات رب در طول سال به تنظیم بازار محصول گوجه فرنگی کشور و جنوب کشور بسیار کمک کرده و تاثیر گذار بوده است و تلاشمان این است صادرات این محصول پایداری داشته باشد و در استان، سطح ملی و استان های همجوار نیز در حال پیگیری هستیم.

وی تمدید صدور مجوز صادرات گوجه فرنگی را از دغدغه های اصلی سازمان جهاد کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات و تمدید صدور مجوز بشدت پیگیر هستیم و بر این باوریم با صادرات رب، قیمت گوجه فرنگی منطقی خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید