Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از ۱۳ هزار تن تخم‌مرغ در استان کرمانشاه تا پایان سال جاری

معاون بهبود تولیدات دامی استان کرمانشاه گفت: براساس پیش‌بینی‌ها ظرفیت تولید تخم‌مرغ در استان امسال افزایش می‌یابد و به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد.

تولید بیش از ۱۳ هزار تن تخم‌مرغ در استان کرمانشاه تا پایان سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، بهرام خانی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۲۶ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت یک میلیون و ۱۶۰ هزار قطعه دارد اظهار داشت: سالانه ۱۲ هزار تن تخم‌مرغ در استان تولید می‌شود و پیش‌بینی تولید برای امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن است.

وی با اشاره به اینکه مصرف سالانه تخم‌مرغ در استان بیش از ۲۰ هزار تن است عنوان کرد: تخم‌مرغ مورد نیاز از استان‌هایی که تولید بیشتری دارند وارد می‌شود.

خانی گفت: امید داریم با برنامه‌های که جهاد کشاورزی در زمینه سرمایه‌گذاری برای واحد‌های مرغ تخم‌گذار دارد در سال ۱۴۰۰ حداقل ۳ تا ۴ هزار تن از ظرفیت تولیدی تأمین شود و تأمین ‌کننده نیاز استان باشیم.

وی افزود: جهاد کشاورزی با هماهنگی اتحادیه مرغ تخم‌گذار و واحد‌های تولیدی فعال برای تأمین تخم‌مرغ مورد نیاز بر مبنای نرخ مصوب همکاری می‌کنند و جلساتی برگزار شده که مکان مناسب برای عرضه مستقیم تولید در اختیار واحدها قرار گیرد و قیمت مصوب نیز رعایت شود.

خانی عنوان کرد: هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری ۱۲ هزار تومان، خرده‌فروشی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و به صورت شانه‌ای ۲۷ هزار تومان در مرغداری و ۲۹ هزار تومان در خرده‌فروشی عرضه می‌شود

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید