Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگروه کشاورزی با هدف افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در شهرستان انار

کارگروه کشاورزی شهرستان انار به منظور رونق صادرات محصول پسته و اهمیت فراوری این محصول اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی برگزار شد.

برگزاری کارگروه کشاورزی با هدف افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در شهرستان انار

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان کرمان، عباس مهران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت: جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان انار با حضور زهروردی فرماندار، مدیران و مسئولین تعدادی از ادارات و شرکت های مرتبط با بخش کشاورزی با محوریت بررسی مسائل و مشکلات فرآوری محصول پسته در شهرستان و رفع مشکلات بهره برداران ٩٩ در محل سالن پیامبر اعظم (ص) فرمانداری انار برگزار شد.

زهروردی فرماندار شهرستان انار در این جلسه گفت: امید است با ایجاد مجتمع ترمینال های ضبط پسته با واگذاری اراضی از طرف جهاد کشاورزی و پرداخت تسهیلات، بتوان حمایت خوبی از بخش کشاورزی شهرستان به عمل آورد.

 وی افزود : بخش مهمی از اقتصاد خانوارهای شهرستان متکی به کشاورزی و محصول پسته است که انتظار هست با برنامه ریزی و تلاش همه جانبه و استفاده از شیوه های نوین این بخش توسعه یابد تا زمینه رونق تولید واشتغال بیشتر فراهم شود.

فرماندار شهرستان انار خاطر نشان کرد : افزایش ظرفیت تولید و رونق صادرات وافزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و جلوگیری از خروج سرمایه از شهرستان، از برنامه های مهم در جهت توسعه شهرستان با توجه به پتانسیل های موجود می باشد که امید است با ترویج مناسب توسط کارشناسان بخش کشاورزی شاهد تحقق این برنامه باشیم.

در این جلسه عباس مهران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت : شهرستان انار در زمینه کشاورزی و فراوری محصول پسته دارای ظرفیت ها ی بالایی است که با واگذاری زمین بمنظور ایجاد مجتمع سرمایه گذاری ترمینال و ضبط پسته و رفع مشکلات پیش روی کشاورزان و بهره برداران  می توان گام های موثری در راستای توسعه بخش کشاورزی برداشت.

وی افزود: تعیین محل احداث این مجتمع و تقسیم بندی آن با توجه به ظرفیت تناژ فراوری محصول پسته بین متقاضیان و واگذاری اراضی طبق قوانین امور اراضی جهاد کشاورزی در دستور کار است و گامی جهت رفع مشکلات کشاورزان شهرستان است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید