Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی:

بازپس گیری ۱۶۰۰ هکتار از اراضی ملی آذربایجان‌غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: امسال با صدور حکم قطعی قضایی، هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی استان از متصرفان و سودجویان خلع ید و بازپس‌گیری شد.

بازپس گیری ۱۶۰۰ هکتار از اراضی ملی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، هادی قاسمی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم امسال اقدامات اساسی در راستای حفظ و صیانت از اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری در سطح استان اجرا شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون در سطح استان، سه هزار و ۱۰۰ پرونده قضایی تخریب و تصرف با مساحت کلی سه هزار و ۵۰۰ هکتار به مراجع قضایی اعلام و تحویل داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با قدردانی از زحمات و همکاری خوب مقام قضایی افزود: از این تعداد، پرونده یک‌هزار و ۱۰۰ پرونده منجر به حکم قطعی قضایی و از متصرفان و سودجویان هزار و ۶۰۰ هکتار بازپس‌گیری و خلع ید شد.

وی اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه استان دارای ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی است برای ۸۰ درصد از این عرصه‌های ملی نیز طرح کاداستر  یا حدنگاری تهیه شده است.

وی همچنین اضافه کرد: از این میزان عرصه ملی تاکنون ۸۰ درصد آن اجرا و برای شهرستان های سلماس و چالدران به اتمام رسیده و تا پایان سال نیز شهرستان های سردشت و پیرانشهر خاتمه می‌یابد.

قاسمی کم‌شدن اطاله دادرسی، امنیت سرمایه‌گذاری، صیانت از اراضی ملی، دسترسی سهل و آسان به نقشه اراضی ملی و استعلامات و هماهنگی بین ادارات را از مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد.

در طرح حدنگاری یا کادستر ، نقشه‌ای براساس موقعیت جغرافیایی دقیق و جهانی و همچنین استفاده از داده و اطلاعات ادارات منابع طبیعی و نقشه های قدیمی تهیه می شود که از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری می کند و از اسنادی که ابهام دارند را به حداقل می‌رساند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید