Iranian Agriculture News Agency

برداشت یک ونیم تُن زعفران از مزارع شهرستان طبس

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طبس با بیان اینکه امسال ۱.۵ تُن زعفران از مزارع طبس برداشت شده است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است چرا که سال گذشته ۱.۸ تُن زعفران برداشت شده بود.

برداشت یک ونیم تُن زعفران از مزارع شهرستان طبس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، داوود بخشایی اظهار داشت: فصل پاییز فصل برداشت محصولات مختلفی از جمله سبزیجات برگی، مرکبات، زیتون، خرما، پسته، ارزن، گل نرگس و زعفران در شهرستان طبس است.

 مدیر جهاد کشاورزی طبس با اشاره به برداشت سبزیجات برگی طی فصل پاییز در این شهرستان گفت: تاکنون ۳هزار تُن سبزیجات برگی در این شهرستان برداشت شده است و پیش بینی می شود که ۱۸ هزار تُن از این محصولات همچون سال گذشته در طبس برداشت شود.

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی می کنیم که ۶۵ تُن زیتون از مزارع این شهرستان برداشت شود، ادامه داد: از ابتدای فصل پاییز تاکنون ۴۰ تُن زیتون برداشت شده است و در سال گذشته ۸۰ تُن زیتون برداشت شده بود.

بخشایی بیان کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون چهار هزار تُن خرما، ۵۰۰ تُن پسته و ۷۰۰ تُن ارزن و ۵ میلیون شاخه گل نرگس از مزارع شهرستان طبس برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس به بحث برداشت زعفران از مزارع این شهرستان اشاره کرد و گفت: برداشت زعفران امسال در این شهرستان به پایان رسیده و یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برداشت شده در حالی که سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم زعفران برداشت شده بود.

وی در خصوص مشکلات بخش کشاورزی طبس اظهار کرد: مشکل اصلی بخش کشاورزی این شهرستان عدم فرآوری یا بسته بندی مناسب و برندسازی محصولات کشاورزی آن است که نیاز به ورود سرمایه گذاران و بخش خصوصی برای رفع این مشکل دارد.

بخشایی در پایان با بیان اینکه برای بهبود وضعیت و افزایش محصولات کشاورزی طبس برنامه های مختلفی در دستور کار قرار دارد، گفت: از جمله این برنامه های می توان به موضوعاتی نظیر توسعه سامانه های نوین آبیاری، توسعه کشت گیاهان گلخانه ای، استفاده از بذور اصلاح شده و روش های نوین تغذیه اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید