Iranian Agriculture News Agency

عدل‌طلب:

فاز عملیاتی اتاق اصناف کشاورزی از سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود

مدیرکل دفتر صنوف و تشکل های مردم نهاد سازمان تعاون مرکزی روستایی از آغاز به کار فاز عملیاتی اتاق اصناف کشاورزی از سال ۱۴۰۰،خبر داد.

فاز عملیاتی اتاق اصناف کشاورزی از سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا، مسعود عدل‌طلب مدیرکل دفتر صنوف و تشکل های مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی در نشست خبری با اشاره به آغاز به کار فاز عملیاتی اتاق اصناف کشاورزی از سال ۱۴۰۰، گفت: برای این منظور 23 اساسنامه و 18 دستورالعمل اجرایی نوشته شده است.

وی ادامه داد: اتاق اصناف کشاورزی ایران یک سازمان غیراقتصادی، غیرانتفاعی و غیردولتی است که وظیفه پیگیری حقوق و منافع صنفی بخش کشاورزی را برعهده دارد.

عدل‌طلب با بیان اینکه نظام صنفی ساختار جدیدی پیدا می‌کند، افزود: مکلف شده‌ایم تا متناسب با قانون نظام صنفی کشور، اتاق نظام صنفی کشاورزی را تشکیل دهیم.

عدل‌طلب با اشاره به اینکه معافیت مالیاتی کشاورزان، معافیت بیمه کارفرمایی و اخیرا اصلاح قانون خریدهای تضمینی از جمله دستاوردهای نظام صنفی کشاورزی است، تصریح کرد: در حال حاضر نظام صنفی کشاورزی در کلیه مراجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حضور دارد.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل نظام صنفی کشاورزی یک پروسه 10 ساله بوده است، یادآور شد: هم اکنون این نظام صنفی یک میلیون و 200 هزار عضو دارد که تا کنون 950 هزار فقره پروانه فعالیت در 350 عنوان شغلی بر اساس طبقه‌بندی بین المللی صادر کرده است.

دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ادامه داد: در آیین نامه جدید تمامی موارد در اتاق نظام صنفی، انطباق کامل با نظام صنفی کشاورزی دارد و مطابق قانون است و پروانه‌های فعالیت به پروانه‌های کسب تغییر می‌یابد.

به گفته عدل‌طلب؛ تدوین دستورالعمل‌های جدید در کارگروه متشکل از نمایندگان نظام صنفی و وزارت جهاد کشاورزی  برای اتاق نظام صنفی در آیین‌نامه جدید در نظر گرفته شده ست.

به گفته وی اتاق اصناف کشاورزی به عنوان بالاترین مرجع علاوه بر 32 عضو نماینده اتاق‌های شهرستانی نمایندگانی نیز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید