Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان :

فاز دوم پرورش بزرگترین مجتمع ماهیان سردابی خاورمیانه احداث می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ازاحداث فاز دوم پرورش بزرگترین مجتمع ماهیان سردابی خاورمیانه در استان کردستان خبر داد.

فاز دوم پرورش بزرگترین مجتمع ماهیان سردابی خاورمیانه احداث می‌شود

به گزارشخبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در بازدید از مجتمع  پرورش ماهیان سردابی  روستای دیوزنا که باحضور  مدیر شیلات. مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان انجام شد اظهار کرد : فاز دوم پرورش بزرگترین مجتمع ماهیان سردابی خاورمیانه در استان کردستان احداث می شود.

وی افزود: فاز دوم مجتمع بزرگ پرورش ماهیان سردابی در سیروان، پروژه ایجاد باغهای تحت فشار ومکانیزه در حاشیه شهرستان سرو آباد جزو طرحها واقدامات در دست اجراست که بالغ بر بیست وشش میلیلارد تومان  برای پمپاژ ایستگاه دهکانان هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت :  در فاز اول دویست وپنجاه هکتار از باغات مکانیزه را که جزو طرحهای اولیه ی در دست احداث است.

وی تأکید کرد : طرح بزرگترین مجتمع ماهیهای سردآبی وقزل آلا در خاور میانه  که با زیر ساخت بیست و پنج میلیارد تومان هزینه،با رایزنیهایی که تاکنون استاندار و ریاست سازمان مدیریت وبرنامه ریزی با همکاری بنیاد علوی را انجام شده است.

وی یادآور شد : این طرح با هفتاد وشش واحد، و با ظرفیت سالانه هزارو صد و چهل تن تولید ماهی می باشد که در حال حاضر در دست اجرا است.

سپری  با  اشاره به جایگاه خاص و ویژه استان کردستان وپتانسیل آن در زمینه کشاورزی گفت : خوشبختانه  شهرستان سرو آباد نیز در زمینه کشاورزی وحوزه باغات، عملکرد قابل چشمگیری داشته که ما با این روند در نظر داریم که طرحهای پمپاژ وسیستمهای مختلف مکانیزه بارانی را راه اندازی کنیم و بتوانیم در تمامی نقاط استان کردستان شاهد کشاورزی پیشرفته و گسترده تری باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید