Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

تولید ماهیان سردآبی «دیوزناو» به ۳هزار تن در سال خواهد رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: مطالعات فاز دوم مجتمع تولید ماهیان سردآبی «دیوزناو» در حال اتمام است و با حمایت های استانی تولید سالانه آن به سه هزار تن خواهد رسید.

تولید ماهیان سردآبی «دیوزناو» به ۳هزار تن در سال خواهد رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، در قالب هیأتی متشکل از مدیر شیلات و جمعی از مدیران حوزه آب و خاک و امور فنی مهندسی استان از روستاهای مرزی استان در شهرستان سروآباد بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش ماهیان سردآبی روستای «دیوزناو» اظهار کرد: مجتمع پرورش ماهیان سردآبی دیوزناو در دو فاز طراحی شده که فاز نخست آن در سال ۸۸ به بهره برداری رسیده و در حال حاضر در فاز نخست این مجتمع سالانه ۸۰۰ تن ماهی قزل آلا تولید می‌شود.

سپری خاطرنشان کرد: مطالعات اجرایی فاز دوم پروژه هم در حال انجام است که بر اساس رایزنی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه استان و بنیاد علوی در آینده نزدیک تأمین اعتبار شده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: در صورت بهره برداری از فاز دوم، این پروژه بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان سردآبی در خاورمیانه خواهد بود.

سپری اظهار کرد: در فاز دوم این پروژه سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن ماهی تولید خواهد شد که با استفاده از سیستم مکانیزاسیون این میزان تا دو برابر یعنی سه هزار تن افزایش می‌یابد.

وی اعلام کرد: در فاز نخست این پروژه برای ۷۲ خانوار شغل ایجاد شده و در فاز دوم نیز برای ۱۱۲ خانوار به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: ماهی تولید شده در مجتمع دیوزناو به خارج از کشور و استان‌های مختلف صادر می‌شود و به یک برند تولیدی برای منطقه تبدیل شده است.

سپری افزود: آب مورد نیاز این مجتمع با دبی ۴۳۰۰ لیتر در ثانیه به وسیله کانالی به طول سه هزار و ۲۴۰ متر در بالا دست روستای دیوزناو به مجتمع هدایت شده است و در کنار این مجتمع یک واحد تکثیر ماهی با ظرفیت ۴ میلیون قطعه در سال در حال فعالیت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید