Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

زیان مصرف کننده در خرید مرغ قطعه شده و تخم مرغ بسته بندی

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت مرغ قطعه بندی شده و تخم مرغ بسته بندی شده بسیار بیشتر از قیمت مصوب است که نشان از رها بودن بازار مرغ و تخم مرغ در حوزه خرده فروشی دارد.

زیان مصرف کننده در خرید مرغ قطعه شده و تخم مرغ بسته بندی

مرتضی رضایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: متاسفانه رویه دو گانه‌ای در قیمت گذاری محصولات دامی در حال اتفاق افتادن است که بسیار اشتباه است و بر اساس آن در محصولاتی مثل مرغ قیمت قطعه بندی شده آن تفاوت بسیاری با قیمت مصوب مرغ کامل دارد، برای مثال اگر سری به فروشگاه‌ها بزنیم قیمت بعضی از قطعات مرغ تا دو و نیم برابر قیمت مرغ قیمت گذاری شده است در حالی که این روش قیمت گذاری کاملا به ضرر مصرف کنندگان است.

 

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت مصوب مرغ درب مرغداری ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است و لاشه بسته بندی شده آن ۲۰ هزارو ۴۰۰ تومان این در حالی است که هر گونه که محاسبه کنیم یک بسته ساق مرغ نمی‌تواند کیلویی ۹۵ هزار تومان باشد.

آقای رضایی تاکید کرد: در مورد تخم مرغ هم همین مشکل وجود دارد در حالی که این کالا به تازگی افزایش قیمت داشته اند، اما پس از بسته بندی قیمتی بالاتر پیدا می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر بعضی شرکت‌های بسته بندی یک بسته ۹ عددی تخم مرغ را ۲۰ هزار تومان قیمت گذاری کرده اند و مشخص نیست که تخم مرغ را دانه‌ای چند حساب کرده اند که بسته آن‌ها ۲۰ هزار تومان شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سود حاصل از این تفاوت قیمت‌ها قطعاً به جیب تولید کننده نمی‌رود و این نوع قیمت گذاری، رها بودن بودن بازار خرده فروشی مرغ و تخم مرغ و نبود کنترل در این بازار را نشان می دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید