Iranian Agriculture News Agency

دامداران برای دریافت نهاده، دام هایشان را پلاک‌کوبی کنند

هویت گذاری بیش از 38 هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان مرند

ارایه تمامی خدمات و توزیع نهاده‌های دامی یارانه‌ای فقط به دام های پلاک دار اختصاص می‌یابد

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از ارایه تمامی خدمات دامی از قبیل دریافت تسهیلات، صدور و تمدید دفترچه دام و توزیع نهاده ها براساس هویت گذاری دام ها خبرداد و گفت: مقررشده است که با توجه به تعداد دام پلاک کوبی شده، نهاده ها به دامداران اختصاص یابد.

هویت گذاری بیش از 38 هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان مرند

 علی صیادی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  ضمن اظهار این مطلب افزود:  واحدهای دامی که پروانه بهره برداری ندارند نیز  می توانند در این خصوص اقدام کنند.

وی یادآورشد: طرح هویت گذاری دام در شهرستان مرند از بهمن ماه 1398ماه سال گذشته شروع شده است و همچنان ادامه دارد و ادارات جهادکشاورزی و دامپزشکی با همراهی و همکاری بخشداری ها،کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی ، دهیاری هاو شواراهای اسلامی شهر و روستا در این خصوص اطلاع رسانی لازم را انجام داده اند.

صیادی گفت: تخصیص نهاده‌های دامی به واحد‌های گاوداری صنعتی علاوه بر هویت گذاری منوط به داشتن پروانه بهره برداری معتبر است و واحد‌هایی که پروانه بهره برداری آنها به اتمام رسیده، با مراجعه به دفتر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان نسبت به تمدید پروانه بهره برداری واحد خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تخصیص نهاده‌های دامی به واحد‌های فاقد پروانه بهره برداری معتبر و بدون هویت گذاری ممنوع است گفت: در مورد گاوداریهای غیرصنعتی و روستایی، بدون در نظر گرفتن اینکه واحد دامداری دارای پروانه است یا خیر، پس از انجام پلاک کوبی و ثبت در سامانه جامع هویت گذاری، نهاده‌های مورد نیاز از کارخانه‌های خوراک دام و یا تعاونی‌ها تامین خواهد شد و این دسته از واحد‌ها نیز نسبت به هویت گذاری دام‌های خود اقدام کنند در غیر این صورت امکان دریافت نهاده‌های دامی بدون انجام هویت گذاری امکان پذیر نخواهد شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند هدف از اجرایی شدن و اهمیت این طرح را دستیابی به آمار واقعی، حذف هزینه های موازی شناسایی و جلوگیری از قاچاق دام، برنامه ریزی طرح های اصلاح نژادی، استقرار نظام صحیح بهداشتی، افزایش سرعت و دقت در امر بیمه، تسهیل در روند توزیع نهاده ها و تامین نیازهای صنعت دامپروری به واکسن و دارو عنوان کرد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاپایان آذر ماه1399، بیش از 38 هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان هویت گذاری شده اند و این در حالی است که براساس سهمیه ابلاغی در شهرستان مرند  تا پایان امسال می باید بیش از 150 هزار راس دام، پلاک کوبی شوند که در صورت تخصیص مستمر سهمیه نهاده های دامی از سوی دولت تحقق این امر دوراز دسترس نخواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید