Iranian Agriculture News Agency

آموزش اطفا حریق در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به 8620 نفر-روز

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از آموزش اطفا حریق در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به 8620 نفر روز خبر داد.

آموزش اطفا حریق در  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان سمنان به 8620 نفر-روز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مردای حقیقی در جلسه هماندیشی و همافزایی معاونین و مدیران ستادی این اداره کل که به منظور بررسی عملکرد اقدامات 9 گانه جهشی نیمه دوم سال جاری برگزار شد، بر آموزش و پیشگیری اطفاء حریق عرصه های منابع طبیعی در این استان تأکید کرد.

وی اظهار کرد: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که برنامه «ارتقا پوشش حفاظتی و بلوک بندی مناطق بحرانی و بهره گیری از همیاران طبیعت » با هدف بالا بردن ضریب حفاظتی عرصه های ملی به عنوان یکی از برنامه های مهم در قالب «طرح 9 در 99» سال جاری به شمار می آید و به طور جد تا پایان سالجاری در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره کل با برنامه‌ریزی قبلی و بر اساس وظائف سازمانی  با هماهنگی فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان دوره های کارگاه آموزشی اطفای حریق برای گروه‌های سمن تشکل‌ها و تعاونی‌ها 190 نفر روز، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها 210 نفر روز، همیاران طبیعت 7140 نفر روز و نیروهای حفاظتی و مجریان طرح‌های مرتع‌داری 330 نفر روز، کارشناسان مروج پهنه 430 نفر روز و تسهیلگران و شوراهای اسلامی 320 نفر روز که در مجموع به 8 هزار و 620 نفر روز آموزش است ارائه کرده است.

این مسئول منابع طبیعی استان سمنان سرعت بخشی در پیشرفت فیزیکی فعالیت های 9 گانه جهشی منابع طبیعی را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: طرح 9 در 99 به عنوان اقدام عملی و نقشه راه فعالیت های منابع طبیعی به شمار می آید که برای تسریع در انجام این فعالیت ها ضرورت ایجاب می کند تا موضوع برنامه ریزی سرلوحه کارهای ادارات شهرستانها و اداره کل قرار بگیرد.

مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: با توجه به بهره گیری از همیاران طبیعت، جذب همیار طبیعت در سالجاری به تعداد 500 نفربعنوان مروج افتخاری در استان سمنان تا کنون انجام شده است.

وی عنوان کرد: اقشار مختلف جامعه و بهره‌برداران و اعضای شوراهای اسلامی و تشکل‌های مردم‌نهاد و اعضای تعاونی‌های روستایی و NGO ها می‌توانند نقش مهمی در کاهش حریق در مناطق بحرانی داشته باشند.

مرادی حقیقی گفت: نقش آموزش در کاهش وقوع حریق و اطفای حریق‌های احتمالی از سنوات گذشته برجسته بوده و حمایت‌های مردمی در کنار دستگاه‌های مسئول می‌تواند باید اثربخشی شود.

 وی افزود: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و فرماندهان پایگاه‌های بسیج و نیروی‌های تحت امر از عواملی هستند که در روستاهای حاشیه جنگل در نزدیک‌ترین فاصله به حریق به وجود آمده قرار دارند، با آموزش و در اختیار قرار گرفتن لوازم اولیه اطفاء حریق می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن حریق‌های به وجود آمده را کنترل کنند.

جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با آموزش و تشویق عوامل مؤثر در اطفای حریق در روستاها، شوراهای اسلامی اقدام به احداث پایگا‌ه‌های مردمی اطفای حریق کرده و با انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین ادارات منابع طبیعی و اعضای شوراهای اسلامی این امر را گسترش داده و باعث ایجاد پایگاه‌های جدید در سطح روستاهای حاشیه جنگل شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید