Iranian Agriculture News Agency

تولید ۱۷۰ گونه ماهی زینتی در استان اصفهان/ صادرات به اروپا کلید خورد

عباسی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی اصفهان گفت: ۱۷۰ گونه ماهی زینتی در استان تولید می‌شود که تعداد آن به ۶۷ میلیون قطعه رسیده است.

تولید ۱۷۰ گونه ماهی زینتی در استان اصفهان/ صادرات به اروپا کلید خورد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، محمدرضا عباسی با بیان اینکه تولید ماهیان زینتی از سال ۹۲ به صورت جدی در اصفهان دنبال شده است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ واحد تولیدی در این زمینه در استان در قالب تولید خانگی و کارگاه‌های بزرگ و کوچک فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷۰ گونه مایهان زینتی در استان اصفهان تولید می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته  بیش از ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید شده که بیشتر محصولات استان‌های دیگر نیز به اصفهان صادر شده است.

اشتغال ۲۲۰۰ نفر در پرورش ماهیان زینتی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی اصفهان با بیان اینکه کاشان با تولید ۴۰ میلیون قطعه ماهی زینتی رتبه اول و اصفهان و نجف آباد رتبه های بعدی را دارند، ادامه داد: در مجموع دو هزار و ۲۰۰ نفر در بخش ماهیان زینتی استان اصفهان فعالیت دارند.

عباسی در خصوص روند صادرات ماهیان زینتی اصفهان به خارج از کشور نیز گفت: همواره ماهیان این استان از طریق کشورهای همسایه برای کشورهای اروپایی صادر می‌شد اما امسال یکی از تولید کنندگان شهرستان کاشان به صورت مستقیم نیم میلیون ماهی زینتی را به اروپا صادر کرد این امر اتفاق خوبی بود.

وی در خصوص گونه‌های تولیدی ماهیان زینتی در اصفهان ابراز داشت: انواع ماهیان آب‌های شیرین مشهور مانند گلدفیش گوپی، ماهیان تخم گذار و زنده‌زا در استان تولید می‌شود که البته بیشتر آن ماهیان آب‌های شیرین است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید