Iranian Agriculture News Agency

نیکبخت:

١١٠ میلیون مترمکعب آب برای کشت پاییزه تحویل کشاورزان سیستانی شد

مجری طرح آبرسانی به دشت سیستان گفت:همزمان باکشت پاییزه امسال110میلیون مترمکعب آب ازطریق حوضچه های پنج هکتاری داخل مزارع تحویل کشاورزان منطقه سیستان شد.

١١٠ میلیون مترمکعب آب برای کشت پاییزه تحویل کشاورزان سیستانی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان وبلوچستان، محمدعلی نیکبخت اظهار کرد: از اواخر مهرماه سال جاری تاکنون از محل طرح عظیم آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان ١١٠ میلیون مترمکعب آب  از طریق حوضچههای پنج هکتاری تعبیه شده در داخل مزارع تحویل کشاورزان سیستان شده است.

وی افزود: در مرحله نخست به ازای هر هکتارزمین کشاورزی ٢٣٠٠ متر مکعب آب در محل حوضچههای پنج هکتاری جهت کشت پاییزه رهاسازی شده است.

نیکبخت گفت: آبرسانی به مزارع کشاورزی در ماههای آبان و آذر در ٢٠ سال گذشته سیستان بی سابقه بوده و این مهم به برکت این طرح بزرگ 46هزارهکتاری به مزارع کشاورزان سیستانی عملی شده است.

مجری طرح آبرسانی سیستان عدالت در توزیع آب در منطقه را از مهمترین ویژگی این طرح برشمرد و گفت: فاز اول اجرای طرح انتقال آب بالوله به ۴۶هزارهکتار ازاراضی دشت سیستان بزودی به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت کشت اقتصادی و استفاده بهینه از آب تاکید کرد مدیریت و توزیع آب باید توسط بهره برداران انجام گیرد تا همه کشاورزان بدون دغدغه به کشت و کار بپردازند.

مجری طرح آبرسانی دشت سیستان در ادامه گفت: فاز دوم آبرسانی به اراضی کشاورزان نیز در حال اجراست و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در فاز دوم آب بالوله از محل حوضچه های پنج هکتاری به مزارع کشاورزان منتقل می‌گردد واین امر در تسریع آبیاری مزارع کشاورزی نقش بسزایی خواهد داشت.

به گزارش ایانا، طرح 46هزار هکتاری انتقال آب بالوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان در سفر فرودین ماه سال 93 رئیس جمهور و هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان مصوب واعتبارات آن به دستور مقام معظم رهبری ازمنابع صندوق توسعه ملی تامین شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید