Iranian Agriculture News Agency

شیوه های مدیریتی با روش های علمی در جهاد کشاورزی فارس همگام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: جاری سازی مدل تعالی در این سازمان با هدف همگام کردن شیوه های مدیریتی با روش های علمی و به منظور ارائه بهتر خدمات به ذی نفعان صورت گرفته است.

شیوه های مدیریتی با روش های علمی در جهاد کشاورزی فارس همگام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسین پژمان در جلسه افتتاحیه ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی در سطح تندیس بلورین ابراز کرد:کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس چهار سال به صورت مستمر، منظم، پویا، فعالانه و کاملاً مسئولانه تعالی سازمانی را پیگیری کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر همکاران من با دانش تعالی سازمانی نه تنها کاملا آشنا شدند بلکه در سطوح مختلف سازمانی کلید واژه‌های اصلی شامل اکشن پلن، گانت چارت، استراتژی، ماموریت و چشم انداز جاری سازی شده است.

پژمان، با اشاره به اینکه جاری سازی مدل تعالی در مجموعه دولتی و به طور خاص در عرصه وسیع کشاورزی استان فارس کاری بسیار سخت است، اظهار کرد: این استان بیش از ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع و  بالغ بر ۲۸۰ هزار بهره بردار را شامل می شود.

او با بیان اینکه تغییرات اقلیمی تاثیر زیادی بر بخش کشاورزی و برنامه ریزی در این بخش دارد، بیان کرد: مدیریت این بخش به تبحر خاصی نیاز دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛ نیروهای متخصص،  فرهیخته، توانمند و با تجربه را سرمایه این سازمان دانست و افزود: کسب رتبه های برتر کشوری در بسیاری از تولیدات کشاورزی نتیجه تلاش این کارکنان و کشاورزان باتجربه استان فارس است.

تعالی سازمانی در سایه تعالیم دینی

در این نشست مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز با اشاره به آیاتی از سوره تین گفت: خداوند تبارک و تعالی می فرماید قطعاً انسان را در بهترین صورت ممکن خلق کردیم و او را به دنیای مادی برگردانیم تا فرصتی پیدا کند که در دنیای مادی مراتب تعالی را طی کند و به اعلی علیین برسد.

سید محسن قائمی ابراز کرد: تعالی سازمانی در سایه تعالیم دینی پر رنگ می شود که نشان این مطلب آیه مذکور است.

وی؛ ارتقای بهره وری در بخش‌های مختلف کشاورزی و ارتقای رضایت ذی نفعان را از نتایج جاری سازی تعالی در سازمان جهاد کشاورزی کشاورزی استان فارس برشمرد.

مدل تعالی سازمانی   EFQM، چهار سال متوالی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس جاری سازی شده  و این سازمان تقدیرنامه چهارستاره را اخذ کرده است، از روز هفتم تا دهم دی ماه ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی برای کسب تندیس بلورین توسط 6 ارزیاب در این سازمان صورت می گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید