Iranian Agriculture News Agency

ایجاد نخستین شهرک صنایع تبدیلی کشور در مراغه

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد: نخستین شهرک صنایع تبدیلی و غذایی به صورت پایلوت کشوری در مراغه ایجاد می شود .

 ایجاد نخستین شهرک صنایع تبدیلی کشور در مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: مطالعات ایجاد این شهرک در زمینی به مساحت 18 هکتار در مراغه آغاز شده است .

مهندس ایاز برنو در جلسه برنامه ریزی برای ایجاد این شهرک گفت: شهرک صنایع تبدیلی میوه در مراغه با سرمایه گذاری موسسه تامین مسکن بسیجیان کشور ایجاد می شود .

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این شهرک با جدید ترین فناوری های روز دنیا به صورت کوچک مقیاس برای بیش از 2 هزار نفر شغل ایجاد می شود .

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه عملیات ساخت این شهرک قبل از عید آغاز می شود افزود: همزمان با ساخت واحدهای فرآوری و بسته بندی میوه، زیرساخت های لازم از جمله آزمایشگاه و باسکول برای شهرک نیز ایجاد می شود .

مهندس برنو افزود: در این شهرک علاوه بر میوه های تولید شده در مراغه بخش از محصولات باغی دیگر استان های کشور نیز فرآوری و باارزش افزود بالا صادر می شود .

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: این شهرستان به عنوان قطب تولید میوه در آذربایجان شرقی فاقد واحدهای فرآوری و بسته بندی میوه است .

دکتر سیدعلی موسوی حسینی افزود: سالانه در این شهرستان 400 هزار تن میوه تولید و بدون فرآوری و بسته بندی بصورت فله ای روانه بازار مصرف می شود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید