Iranian Agriculture News Agency

۲۰ هزار تُن علوفه دامی، بین عشایر آذربایجان‌غربی توزیع شد

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: طی یک سال گذشته ۱۹ هزار و ۶۰۰ تُن علوفه دامی تامین و در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

 ۲۰ هزار تُن علوفه دامی، بین عشایر آذربایجان‌غربی توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی ناجی با اشاره به برنامه‌های دولت برای حمایت از عشایر افزود: میزان تامین و توزیع علوفه دامی عشایر در سال ۱۳۹۲ هشت هزار و ۲۷۵ تن در سال بود که رشد ۲.۵ برابری را در این حوزه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید ۹۸ هزار و ۵۸۴ تن علوفه در بین عشایر توزیع شده که این نشان از توجه دولت به این بخش است.

مدیرکل امور عشایر استان با اشاره به تجهیز مناطق عشایری این استان به انرژی‌های خورشیدی، گفت: ۷۵ پکیج خورشیدی برای تامین روشنایی و برق مناطق تا پایان امسال تحویل عشایر داده می‌شود.

ناجی ادامه داد: همچنین تاکنون ١۴ دستگاه حمام خورشیدی برای استفاده ١٨٢ خانوار عشایر این منطقه در استان توزیع و نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به عشایر در کانون توجه دولت قرار دارد، بیان کرد: راه‌اندازی حمام‌ و پکیج خورشیدی با هدف تامین رفاه و آسایش عشایر انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی ادامه داد: عشایر این استان با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و باید امکانات و تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

ناجی با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال ١٣٨٧، بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری در استان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد، ۶۰۰ خانوار به خارج از استان کوچ کرده‌اند و بقیه نیز در داخل استان و در شهرستان‌های چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس و شاهین‌دژ ییلاق و قشلاق می‌کنند.

وی با بیان اینکه بهبود معیشت خانوارهای عشایری دارای جایگاه خاصی در بخش کشاورزی است، افزود: هم‌اکنون ظرفیت‌های مطلوبی در بخش کشاورزی استان برای بهبود معیشت خانواده‌های عشایری وجود دارد.

آذربایجان‌غربی سومین استان کشور به لحاظ برخورداری از جمعیت عشایری است و حدود ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۱۰۴ هزار نفر در این استان زندگی می‌کنند که ۳.۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید