Iranian Agriculture News Agency

رسولی خبر داد:

ورود کود ترکیبی آلی فسفاته در شبکه توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از آغاز ورود کود ترکیبی آلی فسفاته در شبکه توزیع این شرکت خبر داد.

ورود کود ترکیبی آلی فسفاته در شبکه توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، حمید رسولی پیرو تشکیل بیست و سومین جلسه کارگروه خودکفایی کودهای کشاورزی با تولیدکنندگان کودهای زیستی، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در کارگروه طرح خودکفایی کودهای کشاورزی، قرار گرفتن کودهای بایوفسفاته در لیست کودهای تکلیفی جهت توزیع سراسری از طریق شبکه بزرگ کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را یکی از مهمترین اقدامات سال جاری برای خودکفایی در زمینه کودهای فسفاته دانست.

وی با بیان این که درچارچوب برنامه‌های طرح خودکفایی کودهای کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توجه ویژه‌ای به تولیدکنندگان داخلی کودهای کشاورزی داشته است، بیان داشت: طی یکسال گذشته ۲۵ مناقصه داخلی و ۳۲ فراخوان عمومی برای جلب همکاری تولید کنندگان داخلی کودهای کشاورزی برگزار شده و در همین راستا برای معرفی محصولات کودی تولید شده توسط تولیدکنندگان داخلی کودهای کشاورزی، ۵۰ همایش معرفی محصولات سبد کودی توسط این شرکت در سراسر کشور برگزار و با استقبال خوبی از سوی کارگزاران و کشاورزان مواجه شده است.

به گفته رسولی، هم‌اکنون یک قرارداد ۵۰۰ هزار تنی بعلاوه یک تفاهم‌نامه ۵۰۰ هزار تنی برای تامین خاک فسفات از منابع معتبر منعقد و ۱۰۰ هزار تن آن تحویل شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه تامین و توزیع کود بایوفسفات در شبکه توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز در چارچوب برنامه منسجمی که تمامی وجوه فنی و بازرگانی را شامل شود، اقدمات لازم از سوی این شرکت بزودی آغاز خواهد شد.

در این کارگروه، تولید کنندگان کود بایوفسفات، از ورود این کود به لیست کودهای تکلیفی وزارت جهاد کشاورزی قدردانی و حضور شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را به عنوان معتبرترین مجموعه تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی در کشور بسیار پراهمیت دانستند.

در ادامه این جلسه رسولی و هیات همراه از فرآیند تولید باکتری در کارخانه شرکت فناوری زیستی طبیعت‌گرا بازدید کرد و توضیحات فنی لازم از سوی مدیران آن شرکت داده شد.

گفتنی است؛ در راستای اجرای اهداف طرح خودکفایی کودهای کشاورزی تاکنون ۲۳ جلسه کارگروه برگزار و اقدامات شایسته‌ای در زمینه تامین کود از منابع داخلی به عمل آمده، که تاکنون در کشور بی‌سابقه بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید