Iranian Agriculture News Agency

کشت گندم در بیش از ۴۸ هزار هکتار از اراضی زراعی مهاباد

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: طی سال زراعی جاری 48 هزار و 330 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم دیم و آبی اختصاص یافته است.

کشت گندم در بیش از ۴۸ هزار هکتار از اراضی زراعی مهاباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر ایمانیان افزود: از مجموع اراضی زیر کشت در سال زراعی جاری، ۴۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت دیم و ۳۸۳۰ هکتار  به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ارقام گندم مورد استفاده کشاورزان این شهرستان، تصریح کرد: گندمکاران برای اراضی آبی از ارقام میهن ، پیشگام و حیدری و برای مزارع دیم از ارقام سرداری، باران، اوحدی، هما و آذر ۲ که در مقایسه با سایر ارقام عملکرد خوب و سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی منطقه دارند کشت می شوند.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد اظهار کرد: در سال زراعی گذشته، ۵۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت و میانگین تولید گندم در مزارع دیم ۱۳۰۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی۴۲۰۰ کیلوگرم بوده است

ایمانیان اضافه کرد: سال زراعی گذشته کشاورزان مهابادی 27 هزار و 71 تن گندم تولیدی خود را به هشت مرکز خرید تحویل دادند که به صورت تضمینی از آنان خریداری شد.

وی همچنین تاکید کرد: امسال همچنین ۴۰۰۵ هکتار از مزارع این شهرستان نیز به محصول جو دیم و ۶۶۷ هکتار به کشت آبی همین محصول اختصاص یافته است.

لازم به توضیح است میزان بذر توزیعی گواهی شده ۸۶۴ تن و مابقی نیز از گندم بوجاری خودمصرفی استفاده شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید