Iranian Agriculture News Agency

تجهیز حدود12 هزار هکتار باغات و مزارع شهرستان سیرجان به سیستم نوین آبیاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: سطح زیرکشت محصولات زراعی این شهرستان6050 هکتار و باغی51524 هکتار می باشد وتاکنون 11713 هکتار از اراضی به سیستمهای آبیاری نوین مجهز شده اند.

تجهیز حدود12 هزار هکتار باغات و مزارع شهرستان سیرجان به سیستم نوین آبیاری

به اعلام خبرنگار ایانا در  استان کرمان، محمودآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت:  استقبال کشاورزان از طرحهای آبیاری تحت فشار بسیار عالی بوده، ولی متاسفانه اخیرا بعلت گرانی ناگهانی لوله، اتصالات و لوازم ایستگاه پمپاژ هزینه اجرای طرحها بشدت افزایش یافته و تعداد متقاضیان کاهش یافته است.

محمودآبادی خاطرنشان کرد: جهت استفاده از طرحهای آبیاری تحت فشار، شرایط خاصی وجود نداردو عموم کشاورزان میتوانند از این اعتبارات بلاعوض استفاده نمایند،  مشروط به اینکه مالکیت آب و زمین داشته باشند و موانع و مشکلات احتمالی به همت مسولین محترم استان مرتفع گردیده است.

وی تصریح کرد: اعتبارات پرداختی به کشاورزان بصورت کمکهای بلاعوض به ازاء هر هکتار 175 میلیون ریال می باشد که پس از تکمیل پرونده و اجرای صحیح و اصولی طرحها توسط شرکتهای ذیصلاح با نظارت کامل کارشناسان ناظر پرداخت خواهد شد.

محمودآبادی در پایان گفت: در این شهرستان طرحهای آبیاری تحت فشار بیشتر در مناطق ملک آباد و زیدآباد مورد استقبال قرار گرفته است و این امر به علت دانش بالا باغداران و شرایط آب و خاک مناسب می باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید