Iranian Agriculture News Agency

12هزار و 500 هکتار عملیات بیابان زدایی و احیای مراتع در جنوب غرب پایتخت

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: با هدف تقویت و افزایش پوشش گیاهی، کنترل فرسایش بادی، جلوگیری از پیشروی بیابان و تثبیت شن های روان، تاکنون 12هزار و 500هکتار عملیات بیابان زدایی و احیای مراتع در اراضی جنوب غرب پایتخت واقع در منطقه اخترآباد این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

12هزار و 500 هکتار عملیات بیابان زدایی و احیای مراتع در جنوب غرب پایتخت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران سیدعلی عظیمی با بیان این مطلب افزود: این عملیات بیابان زدائی و احیای مراتع با کاشت گونه های آتریپلکس و تاغ و در قالب طرح های بیابان زدائی و تثبیت شن های روان، ترسیب کربن، بهبود و اصلاح مراتع و همچنین عملیات بیولوژیکی آبخیزداری انجام شده است.

وی ادامه داد: از آنجائی که اراضی بیابانی منطقه اخترآباد شهرستان ملارد یکی از کانون های اصلی تولید گرد و غبار به شمار می آید و به عنوان تهدیدی جدی برای ساکنان منطقه و همچنین پایتخت مطرح است، بر همین اساس اجرای طرح های بیابان زدایی در سطح این شهرستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان ملارد با اشاره به اینکه این شهرستان دارای حدود 70هزار هکتار عرصه های ملی است اظهار داشت: با توجه به بیابانی بودن و با احتساب اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است، این شهرستان حدود 8 هزار هکتار دیگر قابلیت اجرای طرح های بیابان زدایی را دارد.

عظیمی با بیان اینکه فعالیت های بیابان زدایی در ایجاد امنیت اراضی کشاورزی، تأسیسات و ساکنین از اهمیت بسزایی برخوردار است، بر تداوم این گونه فعالیت ها تأکید کرد.

وی از اجرای عملیات بوته کاری و نهال کاری در سطح 155هکتار از اراضی بیابانی شهرستان ملارد در سال جاری نیز خبرداد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید