Iranian Agriculture News Agency

« گواهی استاندارد تشویقی» صادر شد؛

محصولات کشاورزی 9 تولیدکننده بانوی روستایی استان سمنان

کارشناس مسئول توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایر سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اخذ « گواهی استاندارد تشویقی» برای محصولات کشاورزی 9 تولیدکننده بانوی روستایی این استان خبر داد و آن را گامی بزرگ به‌سوی تولید محصولات کشاورزی گواهی شده در استان سمنان خواند.

محصولات کشاورزی 9 تولیدکننده بانوی روستایی  استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، نادیا رومینا کارشناس مسئول توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایر سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، اظهار کرد: تولید محصولات گواهی شده  و افزایش این تولیدات در بخش کشاورزی و دامی همواره یکی از اهداف مهم وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور بوده و در استان سمنان نیز گام‌های بزرگی در این راستا برداشته شده است.

وی حذف نهاده‌های شیمیایی درتولید محصولات کشاورزی را اقدامی موثر در زمینه افزایش سلامت جامعه عنوان و تصریح کرد: این مهم با آموزش،ترویج و فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر تحقق می‌یابد و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان آن را دنبال می‌کند.

کارشناس مسئول توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایر سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در این راستا ورود بانوان روستایی تولیدکننده محصولات کشاورزی به‌عنوان یکی از اقشار مهم در تولید این محصول برای کاهش و حذف نهاده‌های شیمیایی در تولیدات کشاورزی می‌تواند به تحقق این هدف بزرگ بسیار کمک کند.

رومینا با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این رابطه اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون 9 نفر از زنان روستایی تولیدکننده محصولات کشاورزی در استان سمنان موفق به اخذ گواهی «استاندارد تشویقی باقیمانده آلاینده‌ها و سموم» شدند که این گواهی‌ها از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان به این افراد اعطا شد.

وی خاطرنشان کرد: با حذف نهاده‌های شیمیایی در تولیدات کشاورزی، امید آن می‌رود که گامی مؤثر در پیشبرد اهداف امنیت غذایی و سلامت جامعه برداشته شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید