Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قروه تصریح کرد:

اشتغالزایی پایدار با پرورش ماهیان سردآبی

مدیر جهاد کشاورزی قروه گفت: زمینه صادرات ماهی سردآبی برای بهره‌برداران شهرستان قروه فراهم شده است.

اشتغالزایی پایدار با پرورش ماهیان سردآبی

به گزارشخبرنگار ایانا در استان کردستان، مدیر جهاد کشاورزی قروه گفت: به طور میانگین سالانه بیش از ۴۲ تن ماهی سردآبی قزل‌آلا رنگین‌کمان در قروه تولید و علاوه بر بازار شهرستان در سایر استان‌های کشور نیز به فروش می‌رسد.

خسرو کریمی‌پناه افزود: در زمینه پرورش ماهیان سرد آبی دو بهره‌بردار به صورت چهار فصل در این شهرستان فعالیت دارند و توانستند برای چندین نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد کنند.

کریمی پناه در مورد وضعیت پرورش ماهیان سردآبی در قروه گفت: در حال حاضر پروانه راه‌اندازی استخر پرورش ماهی قزل‌آلا رنگین کمان در قروه برای ۱۱ نفر صادر شده که با توجه به افزایش تولید، زمینه صادرات هم فراهم است.

کریمی‌پناه همچنین در مورد مشکلات تولیدکنندگان ماهیان سردآبی در این شهرستان افزود: هیچ سردخانه‌ای برای نگهداری پرورش ماهی در قروه وجود ندارد از این رو تولیدکنندگان به ناچار در هر فصل، ماهیان تولید شده را به صورت تازه‌خوری روانه بازار مصرف می‌کنند و نتیجه آن کاهش سوددهی برای آنان را به همراه داشته است.

وی افزود: متقاضیان پرورش ماهیان سردآبی می‌توانند با ارائه درخواست احداث مزرعه و استخر، پروانه فعالیت را از اداره جهادکشاورزی شهرستان دریافت کنند.

کریمی پناه گفت: با توجه به استخر‌های متعدد کشاورزی که در اراضی این منطقه وجود دارد بهره‌برداران می‌توانند از این ظرفیت برای پرورش ماهیان س

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید