Iranian Agriculture News Agency

تحقق بیمه محصولات کشاورزی نیازمند اعتمادسازی

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمازدگی در فروردین و مهر سال جاری به بخش های زراعت و باغی استان وارد کرده است.

تحقق بیمه محصولات کشاورزی نیازمند اعتمادسازی

به گزارش خبرنگار ایانا  ، استان اصفهان با دارا بودن ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت کل استان و ۳.۹ درصد از اراضی کشور را به خود اختصاص داده که از این میا مجموع اراضی باغی استان ۷۹ هزار هکتار که بیشتر انواع سیب درختی، به، انگور، گلابی، زردآلو، بادام و پسته است.

۷۰درصد مجموع اراضی کشاورزی استان به کشت محصولات زراعی اختصاص دارد و سالانه ۴.۶ میلیون تُن محصولات زراعی در استان اصفهان تولید می‌شود.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمازدگی در فروردین و مهر سال جاری به بخش های زراعت و باغی استان وارد کرده است.

مهرداد مرادمند افزود: حجم بالایی از اراضی کشاورزی استان اصفهان بر اثر حوادث طبیعی مثل سرما، تگرگ و سیل دچار خسارت می شوند.

وی با بیان اینکه این در حالی است که بخش کشاورزی استان اصفهان سال گذشته نیز دچار خسارت شده است، خاطرنشان‌کرد: سال زراعی گذشته ۵۶ میلیارد تومان غرامت خسارت به کشاورزان و باغداران استان اصفهان پرداخت شد.

۱۰درصد کشاورزی اصفهان زیر پوشش بیمه 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به برودت هوا و مخاطرات جوی درفصل های مختلف سال لازم است که کشاورزان، باغداران، دامداران و مرغداران نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

منصور شیشه‌فروش با اعلام اینکه  بیشتر محصولات کشاورزی و باغی در معرض سرمازدگی قرار دارد به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که هرچه زودتر نسبت به عقد قرارداد برای بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

به گفته وی بیشترین درصد بیمه محصولات در استان اصفهان مربوط به طیور با ۹۸ درصد است، تصریح کرد:  با وجود اینکه باید تاکنون ۸۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان اصفهان بیمه شود ولی فقط زیر ۱۰ درصد بیمه انجام شده است.

وی یادآورشد: کشاورزان تا پایان آذرماه برای انجام بیمه فرصت دارند.

بیمه کشاورزی برای باغ ها و مزارع اصفهان لازم است

مدیر واحد بحران سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به بحران خشکسالی، سرمازدگی، سیل و تگرگ بیمه کشاورزی لازم است.

عباسعلی جمشیدی افزود: بر اساس پیش بینی‌های جوی، امکان بروز سیل و سرمازدگی وجود داشت که بر اساس بخشنامه و خبری به اطلاع کشاورزان رسانده شد که اصول ایمنی را رعایت کنند تا اینکه دچار خسارت نشوند و یا خسارت‌ها کاهش پیدا کند.

وی ادامه‌داد: رعایت اصول ایمنی برای کاهش خسارت ها لازم است اما گاهی این روش‌ها پاسخگو نیست و خسارت به کشاورزان وارد می‌شود که اهمیت بیمه کشاورزی را بر ما آشکار می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید