Iranian Agriculture News Agency

تخصیص 50 تن جو دامی به دامدار خسارت دیده در منطقه یکانات شهرستان مرند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از تخصیص 50 تن جو دامی به قیمت دولتی به دامدار خسارت دیده از آتش سوزی انبار علوفه دامداری 6000 راسی در منطقه یکانات شهرستان مرند خبر داد.

 تخصیص 50 تن جو دامی به دامدار خسارت دیده در منطقه یکانات شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، به دنبال بروز آتش سوزی در انبار علوفه دامدار 6000 راسی  در روستای امیرآباد منطقه یکانات  وآتش گرفتن 150 تن علوفه و خسارت 2میلیارد تومانی این آتش سوزی به واحد تولیدی در شهرستان با درخواست  گرشاسبی  معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند و با عنایات ویژه فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و صیادی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند ،  مقدار  50 تن جو دامی به قیمت دولتی از شرکت پشتیبانی امور دام استان  به دامدار خسارت دیده از آتش سوزی انبار علوفه دامداری 6000 راسی آقای بابک علیزاده دامدار فعال در منطقه یکانات اختصاص یافت .

صیادی افزود: امروزه دیده می شود که غالب دامداریهایی که براساس اصول فنی و مقررات ملی ساختمان ساخته می شوند کمتر در معرض تهدید حوادثی مانند آتش سوزی قرار گرفته و متاسفانه غالب آتش سوزی ها که در دامداریهای شهرستان به وقوع می پیوندد مربوط به فضاهای دامی سنتی کوچک روستایی است.

وی ادامه داد: ساختار فیزیکی این دامداریها به گونه ای است که فاقد هیچ یک از شاخص های استاندارد فنی و بهداشتی است ضمن آنکه فعالیت دامداران به این شیوه روی تولیدات محصولات دامی از لحاظ کمی و کیفی نیز اثرگذار است.

 صیادی ، همکاری و همراهی کارشناسان بخش ترویج جهادکشاورزی در حوزه آگاهی بخشی دامداران از خطرات حوادث غیرمترقبه و نظارت دوره ای بر روی فعالیت آنها ، همکاری با شرکتهای بیمه گذار و تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای طرح بهسازی و نوسازی دامداری های سنتی را از راهکارهای اساسی در پیشگیری از چنین حوادثی در این شهرستان معرفی کرد.

وی افزود: هرچند دولت تدبیر و امید درحوزه حمایت از کشاورزان و دامداران با هدف افزایش سطح انگیزه آنان در بخش تولید و کارآفرینی توجه خاصی داشته است ولی به علت تنگناهای مالی از اینکه بتوان طرح بهسازی و نوسازی اماکن دامی دامداریهای  سنتی را به طورکامل اجرا کرد تحقق این مهم ممکن نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند در آخر با اشاره به اینکه ویژگی طبیعت بر این است که خیلی از حوادث قابل پیش بینی نیستند از کشاورزان و دامداران خواست تا نسبت به بیمه محصولات و دام خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید