Iranian Agriculture News Agency

اجرای آبیاری نوین در آران و بیدگل ۴ برابر رشد داشت

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: اجرای طرح‌های آبیاری کم فشار و تحت فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان از سال ۱۳۹۵ تا کنون نسبت به سال‌های قبل از آن چهار برابر افزایش یافت.

اجرای آبیاری نوین در آران و بیدگل ۴ برابر رشد داشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مصطفی آبانی  افزود: تا سال ۹۵ حدود ۶۰۰ هکتار سامانه آبیاری کم‌ فشار و تحت فشار در آران و بیدگل اجرا شد و پس از آن تا کنون این میزان به  ۲۴۰۰ هکتار افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: اجرای حدود ۱۸۰۰ هکتار آبیاری نوین از سال ۹۵ تا کنون افزون بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه داشت که حدود ۸۵ درصد این هزینه از سوی دولت و ۱۵ درصد با همیاری کشاورزان تامین شد.

به گفته وی، اجرای طرح آبیاری نوین در حدود ۷۰۵ هکتار از اراضی آران و بیدگل در ۱۵ مزرعه به اعتباری نزدیک به هشت میلیارد تومان نیاز دارد که طراحی‌های لازم در این زمینه انجام شده و منتظر تخصیص بودجه از سوی دولت برای اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: کشاورزان و دامداران این شهرستان در سال گذشته نزدیک به ۱۲۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی تولید و روانه بازار مصرف کردند که ۸۶ هزار تن تولید باغی و زراعی و ۴۰ هزار تن تولید دامی و پروتئینی بود.

آبانی مساحت مجموع زمین‌های کشاورزی آران و بیدگل را ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: چهار هزار هکتار از این زمین‌ها باغی است و بقیه به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

وی شمار بهره‌برداران بخش کشاورزی در آران و بیدگل را نزدیک به ۶ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: بیمه‌شدگان در این بخش ۸۰۰ نفر هستند که در یک‌هزار و ۱۰۰ کارگاه فعالیت دارند.

شهرستان آران و بیدگل با گستره ۶۱۰ هزار هکتار و جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید