Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

ضریب خود اتکای کشور به محصولات دامپروری کاهش نداشته است

ذکریای نژاد گفت: علارغم شرایط خاص سال جاری که با تحریم های ظالمانه آمریکا بر کشور ایجاد شده است ضریب خود اتکای کشور به محصولات زیر بخش دامپروری کاهش پیدا نکرده است.

ضریب خود اتکای کشور به محصولات دامپروری کاهش نداشته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، سید احمد ذکریای نژاد در دومین جلسه کمیته راهبری توزیع نهاده های دامی استان کردستان اظهار کرد:  با وجود مشکلات تامین نهاده های تولید خوشبختانه تولید گوشت سفید مرغ ،تخم مرغ و گوشت قرمز و شیر در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی اذعان کرد: روند تامین نهاده ها در کشور روز به روز بهتر شده و با تغییراتی که در نحوه تخصیص نهاده ها برای صنعت طیور انجام شده است تولید کنندگان مستقیما سهمیه نهاده خود را از سامانه بازارگاه خریداری می کنند.

ذکریای نژاد خاطر نشان کرد: برنامه ریزی به منظور تامین نهاده  ها برای پرورش دهندگان گاوشیری نیز در دست اقدام است و چنانچه شرایط بر همین منوال ادامه داشته باشد بزودی اطلاعات واحدهای گاوداری  وارد سامانه بازارگاه شده و براساس تعداد دام هویت گذاری شده نهاده مورد نیاز آنها نیز تامین خواهد شد.

وی افزود: در حال حاظر تولید و عرضه کنسانتره دامی مورد نیاز واحدهای دامداری غیر صنعتی و روستایی در حال انجام است.

ذکریای نژاد تصریح کرد:  در آذرماه سال جاری با استناد به بخشنامه های وزیر جهاد کشاورزی و مکاتبات دکتر رضایی معاون امور تولیدات دامی بخشنامه توزیع و نظارت نهاده های دامی استان تهیه و توسط رییس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان ابلاغ شده است. .

وی یادآورشد: تا اکنون توزیع نهاده ها در استان توسط کمیته توزیع نهاده های دامی که متشکل از معاونت بهبود تولیدات دامی، مدیر کل پشتیبانی اموردام، مدیریت توسعه بازرگانی سازمان و مدیران عامل اتحادیه دامداران و تعاونی مرغ تخمگذار ومادر گوشتی بوده است ساماندهی و توزیع شده و تخصیص های ذرت و کنجاله سویا با نامه رسمی انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان تاکید کرد: تا اکنون بالغ بر ۳۲ میلیون جوجه ریزی در سال جاری انجام شده و در حال حاضر با توجه به میزان جوجه ریزی دو ماهه اخیر در کشور قیمت مرغ بشدت کاهش داشته و باید به فکر خرید ذخایر استراتژیک توسط شرکت پشتیبانی باشیم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید