Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۳۰ درصد از نیروی کار کردستان در حوزه کشاورزی شاغل هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بر اساس آمارهای رسمی ۳۰درصد اشتغالزایی در استان مربوط به بخش کشاورزی است.

۳۰ درصد از نیروی کار کردستان در حوزه کشاورزی شاغل هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری در جلسه استانی شورای اشتغال و سرمایه گذاری اظهار کرد: ۳ هزار و ۴۴ طرح با ۳۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای دریافت تسهیلات در بخش اشتغال پایدار روستایی به بانک‌ها معرفی شدند.

وی افزود: تا کنون ۲ هزار و ۹۸۲ طرح موفق به دریافت ۲۳۹ میلیارد تومان شده‌اند و در مجموع برای ۴ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: افزایش ظرفیت سردخانه‌ها و گلخانه‌ها، ایجاد باغات، شیلات، تولید گوشت قرمز و شیر از جمله حوزه‌هایی است که تسهیلات اشتغال زایی به آنان تعلق گرفته است.

سپری اعلام کرد: با توجه به آمارهای رسمی حوزه کشاورزی سهم ۳۰ درصدی از اشتغال کردستانی‌ها را به خود اختصاص داده است و این حوزه ظرفیت بیشتری برای توسعه اشتغال در استان دارد.

استاندار کردستان نیز در این جلسه خواستار تغییر در رویکرد فعالیت‌ها و برنامه‌ها برای دستیابی به تحول امید آفرین شد.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه ادامه روند فعلی تلاش‌ها منجر به دستاوردهای امید بخش در حوزه اشتغال و کارآفرینی نمی‌شود از مدیران دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و فرمانداران خواست رویکردی جدید در خدمت‌رسانی به مردم انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: دولت با تمام توان آماده خدمت رسانی به کارآفرینان کردستانی و ایجاد اشتغال برای جوانان در استان است و مسئولان هم باید به این مهم جامه عمل بپوشانند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید