Iranian Agriculture News Agency

خراسان شمالی جزو ۱۰ استان دارای صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی است

رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی جزو ۱۰ استان دارای صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی است و این صندوق با همکاری شرکت مادر تخصصی صندوق سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و مشارکت تعاونی‌های فراگیر این خطه تشکیل شد.

خراسان شمالی جزو ۱۰ استان دارای صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، میثم سفیدگران افزود: ۳۶ شرکت تعاونی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در استان وجود دارد که ۹ تعاونی از این تعداد در شمار تعاونی های فعال منابع طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: وی با بیان این که یکی از اهداف راه اندازی این صندوق حفظ منابع طبیعی با استفاده از توان بهره برداران و جوامع بومی است گفت: گستردگی عرصه‌های منابع طبیعی و ممکن نبودن تامین منابع اعتباری کافی برای حفاظت و صیانت از این عرصه ها و هم چنین  روند صعودی تخریب در دهه‌های اخیر می طلبد تا  از توان مردم بومی محلی در یک رابطه دوسویه استفاده کرد.

وی افزود: به همین دلیل و با توجه به گره خوردن منافع ملی مردم بومی و برای جلب مشارکت، مجریان، بهره‌برداران و سایر ذینفعان از عرصه‌های منابع طبیعی در استان این صندوق راه اندازی شد.

سفیدگران با بیان این که این صندوق  با  ۲ هزار و ۹۰۰ سهامدار حقیقی آغاز به کار کرد اظهار داشت: با توجه به مدت کوتاهی که از عمر این صندوق می گذرد علاوه بر افزایش منابع مالی امسال تعداد سهامداران این صندوق نیز هزار و ۱۰۰ نفرافزایش یافت و به چهار هزار نفر رسید.

رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: سرمایه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان از ابتدای تاسیس آن در اسفندماه سال گذشته هم اکنون به ۱۲میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال رسیده است.

سفیدگران گفت: با وجود این که از فعالیت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان مدت زیادی نمی گذرد و این صندوق  از اسفند سال ۹۸ آغاز به کار کرده، اما تا کنون روند روبه رشدی داشته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید