Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نخستین جلسه کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه مبارک فجر آذربایجان شرقی

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: تبلیغ و ترویج آموزه های ناب اسلامی در حوزه کشاورزی، برعهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استانها گذاشته شد.

برگزاری نخستین جلسه کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه مبارک فجر آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در نخستین جلسه کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه مبارک فجر آذربایجان شرقی که با حضور دبیران مناطق، روحانیون ادارات تابعه و حجت الاسلام والمسلمین حسین تقی زاده رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: تبلیغ و ترویج آموزه های ناب اسلامی در حوزه کشاورزی در قالب هسته ای تحت عنوان فرهنگ و ارزش های دینی در زیربخش های مختلف کشاورزی برعهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استانها قرار گرفته است.

وی، گفت: آیت ا... سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی با ارسال نامه ای به حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استانها تحت عنوان روش های نوین رسانه ای و فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج آموزه های ناب اسلامی در حوزه کشاورزی، اهم سر فصل های وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استانها را در 7 فصل ابلاغ و تاکید کرده اند تا حوزه نمایندگی ولی فقیه در استانها پیشنهادات و نظرات خود را تهیه و به وزارت خانه متبوع انتقال دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی افزود: براین اساس حوزه نمایندگی ولی فقیه درجهادکشاورزی استانها موظفند تا استان به استان و منطقه به منطقه به صورت بومی سازی، آموزه های ناب اسلامی را دربخش کشاورزی تبلیغ وترویج کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، اسناد بالادستی مربوط به بخش کشاورزی اعم از برنامه های پنج ساله،  سند تدبیر و امید،  اقتصاد مقاومتی و ... که دارای مباحث فرهنگی می باشند، نیازسنجی سازمانی و تخصصی بخش های مختلف کشاورزی، پیشنهادات کاربردی در راستای برنامه های فرهنگی اثربخش و کاربردی، پیشنهادات متنوع در راستای تحقق فرهنگ ناب اسلامی در عرصه کشاورزی، توجه به راه های مختلف ایجاد تعامل فرهنگ با بخشهای مختلف کشاورزی و ارائه پیشنهادات در راستای جریان سازی تبلیغی و ترویجی فرهنگ اسلامی در زیربخشهای مختلف کشاورزی، فصول هفتگانه هسته وزارت جهادکشاورزی بر محور فرهنگ و ارزش های دینی است. 

وی با اشاره به این موضوع که باید بتوانیم به نحو احسن و مطلوب برنامه های فرهنگی اثربخش و کاربردی را در جامعه کشاورزی با استفاده از فضای مجازی پیاده و اجرا نمائیم، افزود: جامعه کشاورزی بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده است جوامع روستائی و عشایری، تولیدکنندگان، بهره برداران، کشاورزان، صندوق خرد زنان روستائی، مرغداران، دامداران و ... از این جوامع بحساب می آیند، لذا حوزه نمایندگی ولی فقیه با تبلیغ و ترویج مدیریت جهادی و مشارکت مردمی در جوامع ذکر شده، می تواند نقش بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ و ارزش های دینی در بخش کشاورزی از خود نشان دهد.  

حجت الاسلام والمسلمین نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان در واقع موتور محرکه بخش کشاورزی است و می توان گفت فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، بالا بردن روحیه جهادی در بخش های مختلف کشاورزی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این نکته که برنامه های حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان در 138 بند در ارتباط با نماز، مدل جهادی، زکات، پژوهش، عفاف، پژوهش و حقوق شهروندی و غیره تهیه و تدوین شده است، تصریح نمود: شایسته است تا کارگروهی با مسئولیت رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان تشکیل و راهکارهای موثر و عملی جهت تاثیرگذاری هرچه بیشتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در فضای رسانه ای و مجازی در راستای ترویج فرهنگ و ارزش های دینی در بخش کشاورزی استان تهیه و به حوزه نمایندگی ولی فقیه ارائه شود.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید