Iranian Agriculture News Agency

معاون استاندار بوشهر:

محدودیتی برای صادرات گوجه فرنگی بوشهر وجود ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: برای صادرات محصول گوجه فرنگی از این استان به خارج کشور هیچ محدودیتی وجود ندارد.

محدودیتی برای صادرات گوجه فرنگی بوشهر وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، سعید زرین فر افزود: توسعه صادرات غیرنفتی از سیاست‌های دولت است و استان بوشهر هم برای روان‌سازی، تقویت و اجرای این سیاست تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر هیچ محدودیتی برای صادرات محصول گوجه فرنگی وجود ندارد و این مهم را از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: اتاق مشترک بین ایران و قطر فعال است اما در شرایط خاص همه‌گیری ویروس کرونا این فعالیت ها تحت تاثیرقرار گرفته است.

وی افزود: بندر دیر به دلیل نزدیکی به کشور قطر و زیرساخت‌های بندری از ظرفیت بالایی برخوردار است و تلاش می‌شود مرز مجاز و شبانه روزی کردن فعالیت‌های گمرکی برای مردم و بازرگانان این بندر ایجاد شود.

زرین فر گفت: برای ایجاد امکانات بندری و تجهیزات و وسایل مورد نیاز صادرات با وزیر اقتصاد و دارایی مکاتباتی صورت گرفته است.

استان بوشهر سالانه ۵۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل تولید می‌کند و براساس برآوردهای انجام شده سالانه ۱۰۰ هزار تن از این محصول صادر می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید