Iranian Agriculture News Agency

بهرامی خبر داد:

تولید بیش از 1400 تن پشم توسط جامعه عشایری فارس

مدیر کل امور عشایر استان فارس از تولید یک هزار و 426 تن پشم گوسفند توسط جامعه عشایری این استان خبر داد.

تولید بیش از 1400 تن پشم توسط جامعه عشایری فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح الله بهرامی با بیان اینکه 70درصد از پشم تولیدی به نخ تبدیل می شود، گفت: میزان نخ تولیدی در جامعه عشایری 998 تن است.

به گفته وی؛ بیش از 57 هزار مترمربع انواع صنایع دست‌بافت نفیس توسط جامعه عشایری استان فارس تولید و به بازار عرضه می شود که یکی ازعواملی تاثیرگذار در جذب گردشگر و نقش بارزی در تحولات اقتصادی استان از منظر صنایع دستی دارد.

بهرامی با بیان اینکه در سنوات گذشته پشم گوسفندان در بیابان رهاسازی و بعضی موارد آتش زده می شد، تصریح کرد: با هدف حفظ فرهنگ ناب عشایری، حمایت از تولیدات صنایع دستی و بهبود درآمد خانوار عشایر کارگاه های نخ ریسی در سطح استان فارس توسط صندوق های خرد زنان راه اندازی شد.

مدیر کل امور عشایر استان فارس ابراز کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه عشایر این استان را بانوان تشکیل می دهند، بیش از 168 مورد دستگاه ریسندگی برقی توسط اعضا صندوق های خرد زنان خریداری و مورد بهره برداری قرار گرفته که به درآمد پایدار منجر شده است.

جامعه عشایر استان فارس، با  19 زیست بوم ، 27 هزار و 279 خانوار،  147 هزار و 790 نفر جمعیت  و 5/12 درصد از عشایر کشور، قطب عشایر کشور است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید