Iranian Agriculture News Agency

استاندار کرمان در آیین دیدار با مدیران سازمان جهاد کشاورزی :

رکن پیشرفت بخش کشاورزی آموزش کشاورزان و قرار دادن آنان در مسیر دانش جدید است.

استاندار کرمان در آیین دیدار با مدیران سازمان جهاد کشاورزی گفت: رکن پیشرفت بخش کشاورزی آموزش کشاورزان و قرار دادن آنان در مسیر دانش جدید است.

رکن پیشرفت بخش کشاورزی آموزش کشاورزان و قرار دادن آنان در مسیر دانش جدید است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در این دیدار پیشرفت ها ومشکلات بخش کشاورزی و دامپروری استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 علی زینی وند استاندار کرمان در این دیدار بیان کرد: در حوزه کشاورزی در کشور تجربه های موفقیت آمیز و پیشرفت خوبی در زیربخش های علمی و تحقیقاتی بدست آمده و با توجه به رویکرد این بخش و ساماندهی قوانین می توان روند توسعه را افزایش داد.

وی عنوان کرد: کشاورزی جزو بخش‌های سرآمد مورد توجه دولت تدبیر و امید به لحاظ اعتبارات و ساماندهی قوانین است.

علی زینی‌وند با تاکید بر انجام تحقیقات علمی در زیربخش های کشاورزی و دامپروری، گفت: با وجود تنوع در کشاورزی استان کرمان، امکان تولید دانش و تغییر رویکردهای جامعه کشاورزی از سنتی به علمی می تواند مانند الگویی، نقش آفرینی کند.

استاندار کرمان توجه به بحث تحقیقات در حوزه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: ساماندهی حوزه تحقیقات کمک زیادی به ما می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان مراکز دانشگاهی گسترده ای وجود دارد، افزود: با استفاده از نیروهای توانمند علمی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و ارتباط موثر با دانشگاه و ساماندهی تحقیقات انجام شده، دانش به روز در بخش کشاورزی و دامپروری  وارد شده و تولید افزایش یابد.

زینی وند در ادامه خاطرنشان کرد: ساماندهی محصولات کشاورزی در استان از اهمیت بالایی برخوردار است و جهت حمایت کشاورزان و تولیدکنندگان بحث صادرات و حذف دلالان مطرح و پیگیری شود.

وی تدوین سند سازگاری با کم‌آبی استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: سند سازگاری با کم‌آبی را اجرا می‌کنیم که کشاورزی رونق گیرد و اجرای این سند به معنی از بین بردن بخشی از کشاورزی استان نیست.

زینی‌وند افزود: در سند سازگاری با کم‌آبی استان، مصرف آب در بخش کشاورزی به شکل هدفمند دنبال می‌شود و به هیچ‌وجه سازگاری این معنی را ندارد که شغل صد ساله اجدادی را از کشاورزان بگیریم.

زینیوند اظهار کرد: در راستای سازگاری با کم آبی، مصرف آب بایستی هدفمند باشد و ایجاد پایلوت های کشاورزی مدرن در کنار کشاورزی سنتی، بهره برداران این بخش ترغیب به کاربرد روش های جدید نمایند.

استاندار کرمان ادامه داد: اجرای سیستم های نوین آبیاری و مورد استقبال قرار گرفتن این سیستم ها  از جمله پیشرفتهای حاصله در تکنولوژی به روز شده بخش کشاورزی است.

استاندار کرمان گفت: هر اندازه کارها در حوزه تصدی‌گیری به بخش خصوصی تشکل یافته مانند نظام مهندسی سپرده شود، تجربه‌های موفقی خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید