Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین:

استفاده از ظرفیت متخصصان، فرآیند انتقال دانش به بهره برداران را تقویت می کند

رئیس مرکز تحقیقات،آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت : استفاده از ظرفیت متخصصان بخش کشاورزی می تواند در فرآیند انتقال دانش به بهره برداران بخش موثر باشد .

استفاده از ظرفیت متخصصان، فرآیند انتقال دانش به بهره برداران را تقویت می کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، بابک قرالی  رئیس مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین در جلسه طرح یاوران تولید که با حضور فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین ومدیران این سازمان برگزار شد، گفت: در این طرح گروه های از متخصصان بخش کشاورزی که صاحبنظر در بخش کشاورزی هستند انتخاب می شوند تا از دانش آن ها  برای فرایند انتقال به بهره برداران استفاده شود.

وی  با تاکید برلزوم اهمیت ارتباط بیشتر بین ترویج ، تحقیقات و  اجرا، افزود: هدف از اجرای طرح یاوران تولید ، افزایش هم افزایی این سه ضلع برای تولید محصولات کشاورزی است .

رئیس مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین در ادامه گفت : با اجرای طرح یاوران تولید ؛  طرح های خوبی در زمینه تولید ارقام مناسب انگور ، کنترل و مبارزه با آفت مگس زیتون ، کشت غلات پاییزه  و راه اندازی سامانه کود انجام شده است .

قرالی اضافه کرد : تمام اقدامات و کارهای انجام شده بایستی در قالب و چارچوب یاوران تولید انجام شود .

وی یاد آور شد : ارتباط بین محقیقن ، کارشناسان و بهره برداران در قالب این طرح می تواند راهگشای حل مشکلات بخش کشاورزی و افزایش راندمان تولید شود.

قرالی خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۲  جلسه ستادی و شهرستانی با موضوع مسایل و مشکلات کشت محصولات زراعی ، دامی و باغی ، تغذیه مناسب محصولات کشاورزی و باغی در استان بر گزار شده که در این جلسات علاوه بر کارشناسان ، کشاورزان پیشرو نیز حضور دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید