Iranian Agriculture News Agency

آغاز کشت محصولات جالیزی در گراش

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش از آغاز کشت محصولات جالیزی از آخر آذرماه در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال قریب به 1500 هکتار به کشت این محصولات اختصاص یابد.

آغاز کشت محصولات جالیزی در گراش

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسن مرادی با اشاره به اینکه محصولات جالیزی در شهرستان گراش به دو روش زیر پلاستیک و در فضای باز کشت می شود، تصریح کرد: کشت زیر پلاستیک به دلیل حفظ رطوبت، کنترل علف‌های هرز و زود رسی محصول علی رغم هزینه بالاتری که نسبت به سایر روش‌های کشت دارد از سوی کشاورزان بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه محصولات کشت زیر پلاستیک در گراش شامل هندوانه، خربزه، طالبی، شمام، خیار، گوجه فرنگی و بادمجان است، افزود: برداشت این محصولات از فروردین ماه آغاز می شود و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به فرصت توام با تهدیدی که این نوع کشت می تواند داشته باشد، تصریح کرد : در صورت رها سازی پلاستیک های فرسوده و از رده خارج شده، پس از برداشت محصول در طبیعت، بهای این فرصت تولید محصول نوبرانه، تخریب طبیعت خواهد بود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش با اشاره به تلاش همکاران این مدیریت در زمینه جمع آوری پلاستیک های به کار رفته در زمین های کشاورزی و جلوگیری از آلودگی خاک، ابراز کرد: در همین راستا امسال در همایش روز جهانی خاک، "اسماعیل ستوده رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش ارد شهرستان گراش" به عنوان خادم خاک در سطح ملی معرفی و از وی تقدیر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید