Iranian Agriculture News Agency

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری منتشر کرد:

فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی در زمینه جنگل‌های مانگرو خلیج فارس

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی در زمینه جنگل‌های مانگرو خلیج فارس را منتشر کرد.

فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی در زمینه جنگل‌های مانگرو خلیج فارس

به گزارش ایانا به نقل از معاونت علمی و فناوری، پژوهشگران کشور از نخستین روز دی ماه سال جاری تا 30 دی ماه برای ارسال طرح‌های خود فرصت دارند. در این حمایت هدفمند از محققان، استفاده بهینه از نتایج تحقیقات برای حل مشکلات کشور در این حوزه در نظر گرفته شده است.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه پژوهشی صندوق، طرح های خود در قالب طرح پژوهشی، پسا دکتری و رساله دکتری را با انتخاب کارگروه «حفظ اکوسیستم خلیج فارس» ارسال کنند.

تهیه محتوای کتاب مرجع دو زبانه با عنوان جنگل‌های مانگرو ایران در سواحل خلیج فارس و دریای عمان هدفی است که این فراخوان دنبال می‌کند.

البته تدوین این کتاب در ادامه فراخوان پیشین صندوق با موضوع اکوسیستم های حساس خایج فارس است که با هدف یکپارچه سازی پژوهش های منفرد و مستقل این حوزه و ایجاد بانک اطلاعاتی موثر از پژوهش‌ها انجام شد.

در این زمینه نشر 4 عنوان کتاب جامع دو زبانه هدف گذاری شده است. طرح های پژوهشی مورد نیاز برای تولید محتوای کتاب‌های اول و دوم در صندوق تصویب شده و در حال اجرا است.

اطلس آبسنگهای مرجانی خلیج فارس، اطلس ماهیان زینتی خلیج فارس، تاثیر فعالیت‌های انسانی بر سلامت آبسنگهای مرجانی خلیج فارس، جنگل های مانگرو ایران در سواحل خلیج فارس و خلیج عمان عنوان های این کتاب ها است.

همچنین عنوان‌های 9 گانه این فراخوان شامل مطالعه تیپ و ساختار رویشگاه‌های مانگرو ایران، مطالعه فلورستیک جلبک‌های همراه مانگرو های ایران، مطالعه تحلیلی-تطبیقی مهره داران همراه رویشگاه‌های مانگرو ایران، مطالعه آفات و بیماری‌های جنگل‌های مانگرو و چندل ایران، شناسایی و اولویت بندی تهدیدات انسانی پیش روی مانگروهای ایران، تهیه برنامه فضایی- راهبردی جنگل‌های مانگرو کشور، اکوفیزیولوژی و فنولوژی مانگروهای ایران، مطالعه تحلیلی-تطبیقی میکرو ارگانیسم‌های همزیست رویشگاه‌های مانگرو ایران و مطالعه عوامل مؤثر بر زادآوری در مانگروی ایران است. زمان اجرای هر طرح و دامنه تحقیقات آن با جزییات در سایت صندوق آمده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید