Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی خبر داد

تولید 180 هزار تن خوراک دام و طیور در سوادکوه‌شمالی

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی از تولید 180 هزار تن کنسانتره و پلت مورد نیاز دام و طیور تولید‌کنندگان این شهرستان خبر داد.

تولید 180 هزار تن خوراک دام و طیور در سوادکوه‌شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، قاسم‌ حکمت‌شعار بیان کرد: ارتقاء خوراک دام و طیور از تغذیه سنتی به صنعتی و استفاده از‌ کنسانتره و‌ میکسرهای ‌خوراکی همراه با مکمل‌ها‌، موجب افزایش راندمان تولید شده و‌ سود بیشتری ‌عاید واحدهای تولیدی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی گفت:‌ کارخانه‌های تولید کنسانتره و پلت این شهرستان با استفاده از مواد اولیه خوراک دام و طیور با بهره‌گیری از به‌روزترین تکنولوژی و دستگاه‌های پیشرفته از ابتدای سال تاکنون 180 هزار تن کنسانتره و پلت مورد نیاز دام و طیور شهرستان را تولید کرده‌اند.

وی افزود: مرغداران شهرستان برای برخورداری از سهمیه کامل نهاده‌های دامی (پلت، ذرت و سویا) در هر جوجه‌ریزی باید از نژاد مرغ تمام ایرانی آرین استفاده کنند.                                               

حکمت‌شعار از مزایای استفاده از پلت و کنسانتره در تغذیه دام و طیور را همگن و یکسان‌بودن پلت، خوش‌خوراکی، افزایش قابلیت هضم خوراک بدلیل پخت و فرآوری مواد ‌مغذی، بهبود ضریب تبدیل و افزایش راندمان تولید در زمان کمتر، حمل ‌و نقل آسان و کاهش پرت‌ دان به هنگام حمل‌ و نقل، از بین رفتن میکروب در مواد اولیه و گند‌زدایی قارچی، کاهش گرد‌و‌غبار و جلوگیری از بروز بیماری های تنفسی و افزایش کیفیت و یکنواختی خوراک عنوان نمود و به واحدهای تولیدی تأکید کرد برای بالا‌بردن راندمان تولید در ‌دامداری ها علاوه بر ‌تغذیه باید نژاد مناسب را جایگزین نژاد‌های‌ سنتی و کم‌بازده کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید